پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در برنامه «پنج» از افزایش تنش‌ها بین رئیس جمهور آمریکا با نفر دوم دولتش و احتمال تعیین فردی جدید به عنوان معاون رئیس جمهور این کشور خبر داده است.

شعار سال:افزایش تنش‌ها از احتمال تلاش بایدن برای انتخاب فردی جدید به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا و برکناری هریس حکایت دارد.
 
 فاکس نیوز در گزارش خود نوشت، آخرین باری که رئیس جمهور آمریکا فرد جدیدی را برای منصب معاونت انتخاب و کنگره این کشور او را تایید کرد، در سال ۱۹۷۴ بود و «نلسون راکفلر» معاون رئیس جمهور آمریکا شد.
 
برنامه «پنج» در شبکه فاکس نیوز، روز سه شنبه (دیشب) با حضور چند گزارشگر و کارشناس این احتمال را مورد بررسی قرار داد که تنش بین بایدن و هریس به جایی برسد که رئیس جمهور آمریکا معاونش را برکنار کند.
 
طبق گزارش این رسانه جمهوری خواه، «دانا پرینو» مجری این برنامه اعلام کرد که اگرچه انتخاب و تایید یک معاون رئیس جمهور جدید قبل از پایان دوره چهار ساله، امری «غیرمعمول و نادر» است، اما کاملا بی‌سابقه نیست.
 
سال ۱۹۷۴ کنگره آمریکا فرایند تایید صلاحیت «نلسون راکفلر» فرماندار وقت جمهوری خواه ایالت نیویورک به عنوان معاون رئیس جمهور را به اتمام رساند و او رسما بعد از استعفای ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری، معاون «جرالد فورد» رئیس جمهور وقت شد.
 
طبق گزارش فاکس نیوز، «ویلیام هنری هریسون» رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۸۴۱ تنها چند هفته آغاز ریاست جمهوری خود به دلیل ذات الریه فوت کرد و «جان تایلر» معاون او عهده دار ریاست جمهوری شد، اما تایلر دور اول ریاست جمهوری خودش را بدون حضور فردی به عنوان معاون رئیس جمهور به اتمام رساند.
 
به روایت این برنامه، «اندرو جانسون» رئیس جمهور دموکرات و «چستر آرتور» رئیس جمهور جمهوری خواه از جمله روسای جمهور در تاریخ آمریکا هستند که رسما معاون رئیس جمهور نداشتند.
 
جانسون که معاون آبراهام لینکلن بود، بعد از ترور لینکلن رئیس جمهور شد و آرتور هم که معاون جیمز آبرام گارفیلد بیستمین رئیس جمهور آمریکا بود، پس از ترور گارفیلد رئیس جمهور شد.
 
کارشناسان برنامه «پنج» فاکس نیوز اعلام کردند، «دولت فعلی (آمریکا) نمی‌خواهد مردم آمریکا فکر کنند که بین بایدن و هریس مشکلاتی وجود دارد».
 
«دانا پرینو» مجری این برنامه شب گذشته گفت: «این یکی از مواردی است که طبق آن کاخ سفید از شما انتظار دارد آنچه را که می‌بینید باور نکنید. می‌توانید بگویید اینجا مشکلی وجود دارد ما آن را می‌دانیم. آن‌ها جمعه گذشته برای اولین بار در سه ماه گذشته در روزی که کامالا هریس حتی در کشور نبود، جلسه کابینه تشکیل دادند».
 
به گفته او، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید و «رونالد کلین» رئیس کارکنان کاخ سفید تلاش کرده‌اند که تئوری‌ها و اظهارنظرات درباره تنش و اصطکاک موجود بین این دو (بایدن و هریس) را کنار بزنند و دفع کنند».
 
«کنی پاویچ» یکی دیگر از مجریان برنامه «پنج» در این باره با لحنی تمسخرآمیز و کنایه‌آمیز خطاب به مدیر کارکنان کاخ سفید گفت: «نخست وزیر کلین می‌گوید که (بین رئیس جمهور و معاونش) همه چیز خوب است».
 
«دانا پرینو» در ادامه این برنامه اظهارنظری از «چاد پرگرام» خبرنگار ارشد حوزه اخبار کنگره آمریکا در شبکه فاکس نیوز مطرح کرد که طی آن پرگرام در برنامه «فاکس نیوز رادیو» از تلاش احتمالی بایدن برای برکناری هریس خبر داده بود.
 
پرینو گفت: «چاد پرگرام گفت که آن‌ها (بایدن و تیم نزدیک به او) در حال آماده شدن برای یک موضوع در کنگره هستند که طی سال‌های بسیار بسیار طولانی انجام نشده است و آن، فرایند تایید صلاحیت برای یک معاون رئیس جمهور جدید است».
 
«گرک گاتفیلد» یکی دیگر از کارشناسان و حاضران در برنامه شب گذشته «پنج» هم گفت، تنش و اصطکاکی (بین بایدن و هریس) وجود دارد و امکان جستجو جستجو به منظور یافتن راهی برای برکناری کامالا هریس وجود دارد.
 
چاد پرگرام در مصاحبه رادیویی اخیر خود گفته بود که از یک منبع ایمیلی دریافت کرده که در آن نوشته شده بود، «خودت را برای آشنایی با فرآیند تایید صلاحیت معاون رئیس جمهور نه تنها در سنا، بلکه در مجلس نمایندگان آماده کن».
 
خبرنگار ارشد حوزه اخبار کنگره آمریکا در شبکه فاکس نیوز افزود: «من از دریافت آن ایمیل بسیار مرموز چند هفته پیش بسیار شگفت زده شدم».
 
گمانه زنی این رسانه جمهوری خواه و گزارشگرانش درباره تشدید تنش بین جو بایدن با کامالا هریس در شرایطی انجام شده که روز گذشته یک شبکه تلویزیونی دموکرات هم از افزایش تنش رئیس جمهور و معاونش خبر داده بود.
 
شبکه «سی ان ان» در گزارشی مدعی شده بود، از برخی تلاش‌های هریس بوی رقابت انتخاباتی با بایدن استشمام می‌شود و این موضوع به شکاف‌هایی در کاخ سفید منجر شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو ، تاریخ انتشار:  26 آبان  1400، کدخبر: ،  www.fararu.com،515116

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین