پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
با توجه به اینکه طبق اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، رییس فدراسیون توسط مجمع برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی برای حداکثر ۲ دوره دیگر (جمعا سه دوره متوالی یا متناوب) بلامانع است، طبق ابلاغیه‌ای از سوی سازمان بازرسی اعلام شد که سوابق حضور افراد به عنوان رئیس فدراسیون در دوره‌های گذشته نیز در احتساب سه دوره یاد شده محاسبه می‌شود.

شعار سال:در بند ۲ ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران آمده است: رییس فدراسیون توسط مجمع برای یک دوره چهارساله انتخاب می شود و انتخاب مجدد وی برای حداکثر ۲ دوره دیگر (جمعا سه دوره متوالی یا متناوب) بلامانع است.
 
پس از ابلاغ اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران پرسشی در رابطه با تعداد دوره های ریاست در فدراسیون های ورزشی به وجود آمد و برخی مدعی شدند با توجه اینکه اساسنامه به تازگی ابلاغ شده است، دوره های ریاست قبلی در یک فدراسیون محاسبه نمی شود و ملاک عمل، زمان بعد از ابلاغ اساسنامه جدید است.
 
مسئله ای که در مورد آیین نامه نحوه فعالیت هیأت های ورزشی استانی و شهرستانی نیز وجود داشت چرا که در بند ۲ ماده ۱۳ آن آمده است: رییس هیات استان توسط مجمع برای یک دوره (چهار) ساله انتخاب می شود و حضور رییس هیات در صورت انتخاب برای حداکثر (دو) دوره متوالی یا متناوب دیگر بلامانع است.
 
در همین راستا با توجه به استفساریه صورت گرفته از سازمان بازرسی، این سازمان در ابلاغیه ای به تمامی روسای فدراسیون های ورزشی و مدیران کل وزارت ورزش و جوانان استان های کشور، ابهام به وجود آمده در راستای تعداد دوره های ریاست در فدراسیون های ورزشی را برطرف و اعلام کرد که سوابق حضور افراد به عنوان رییس فدراسیون در دوره های گذشته نیز در احتساب سه دوره یاد شده محاسبه می شود.  همچنین در مورد آیین نامه نحوه فعالیت هیأت های ورزشی استانی و شهرستانی اعلام شد که سوابق حضور افراد به عنوان رئیس هیأت استان در دوره های گذشته نیز در احتساب سه دوره یاد شده محاسبه می شود. 
 
متن اصلی ابلاغیه در ذیل آمده است:
 
نظر به ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی و آیین نامه جدید نحوه فعالیت هیأت های ورزشی استانی و شهرستانی، با توجه به ابهاماتی که در توضیح بند (دو) ماده (۲۲) اساسنامه فدراسیون های ورزشی مصوب ۱۴/۰۸/۱۳۹۸ و ۱۵/۰۲/۱۴۰۰ هیأت وزیران و هم چنین بند (دو) ماده (۱۳) آئین نامه نحوه فعالیت هیأت های ورزشی استانی و شهرستان مصوب ۲۸/۰۷/۱۴۰۰ به وجود آمده بود، طی استعلام شماره ۱۷۰۴۵/۳۲/د مورخ ۱۵/۰۸/۱۴۰۰ از دفتر حقوقی و املاک موارد ذیل جهت اطلاع و اقدام ابلاغ می گردد:
 
۱) در اجرای بند (دو) ماده (۲۲) اساسنامه فدراسیون های ورزشی، انتخاب رئیس فدراسیون برای حداکثر دو دوره دیگر (جمعاً سه دوره متوالی یا متناوب) بلامانع است. فلذا سوابق حضور افراد به عنوان رئیس فدراسیون در دوره های گذشته نیز در احتساب سه دوره یاد شده محاسبه می گردد.
 
۲) در اجرای بند (دو) ماده (۱۳) آئین نامه نحوه فعالیت هیأت های ورزشی استانی و شهرستانی انتخاب رئیس هیأت استان برای حداکثر دو دوره متوالی و متناوب دیگر (جمعاً سه دوره متوالی یا متناوب) بلامانع است. فلذا سوابق حضور افراد به عنوان رئیس هیأت استان در دوره های گذشته نیز در احتساب سه دوره یاد شده محاسبه می گردد. 
 
این درحالی است که بر اساس بند ۳ ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران اعلام شده: در صورتی که رییس فدراسیون، یکی از اعضای هیئت رییسه جهانی یا رییس، نایب رییس و دبیرکل کنفدراسیون های آسیایی مربوطه باشد، انتخاب مجدد وی تا زمان تصدی پست‌های مورد اشاره بیش از سه دوره بلامانع است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:  26 آبان  1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400082620916

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین