پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
مسؤولان به اکسیوس گفتند، جان کری فرستاده آمریکا در امور آب‌وهوایی در راستای امضای توافقنامه‌ای بین اردن، امارات و اسرائیل برای ایجاد مزرعه عظیم انرژی خورشیدی در صحرای اردن تلاش می‌کند. این پروژه عظیم بزرگترین همکاری منطقه‌ای بین اسرائیل و کشور‌های مجاور آن قلمداد می‌شود، به طوریکه شرکت انرژی آینده ابوظبی "المصدر" راه اندازی این مزرعه را برعهده خواهد داشت. این شرکت متعلق به صندوق تبادلات سرمایه‌گذاری وابسته به امارت ابوظبی است.
شعار سال: جان کری فرستاده آمریکا در امور آب‌وهوایی در راستای امضای توافقنامه‌ای بین اردن، امارات و رژیم صهیونیستی برای ایجاد مزرعه عظیم انرژی خورشیدی در صحرای اردن تلاش می‌کند.

این پروژه عظیم بزرگترین همکاری منطقه‌ای بین رژیم صهیونیستی و کشور‌های مجاور آن قلمداد می‌شود، به طوریکه شرکت انرژی آینده ابوظبی "المصدر" راه اندازی این مزرعه را برعهده خواهد داشت. این شرکت متعلق به صندوق تبادلات سرمایه‌گذاری وابسته به امارت ابوظبی است.

این مرزعه انرژی خورشیدی با تامین مالی امارات انرژی تجدیدپذیر را برای اسرائیل تامین و تاسیسات آب شیرین کن اردن را در خاک این کشور مشرف به سواحل دریای مدیترانه احداث خواهد کرد.

براساس گزارش سایت آمریکایی، اسرائیل نیاز به انرژی پاک دارد؛ اما خاک مناسب برای احداث مزارع انرژی خورشیدی را در اختیار ندارد برعکس اردن که این امکان را دارد. از این رو کری در مذاکراتی که روز سه‌شنبه نهایی شد، میانجی‌گری کرد.

در مقابل اردن نیاز به آب‌های شیرین دارد؛ اما می‌تواند تاسیسات آب شیرین کن را در جنوبی‌ترین نقطه این کشور احداث کند در حالی‌که ساحل اسرائیل به مراکز مسکونی عظیمی در اردن نزدیکتر است.

مسؤولان رژیم صهیونیستی گفتند، توافق قرار بود در حاشیه کنفرانس اخیر سازمان ملل در گلاسکو "کوپ ۲۶" امضا شود که نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ترس اینکه این توافقنامه چند روز قبل از تصویب بوجه دولت این رژیم مورد انتقادات سیاسی داخلی قرار بگیرد، خواستار تعویق آن شد.

این قرارداد به لطف معاهده ابراهیم ممکن شده که اسرائیل تابستان ۲۰۲۰ با امارات تحت نظارت آمریکا امضا کرد.

این توافقنامه اشاره به افزایش اهمیت استراتژیک اردن برای دولت جدید رژیم صهیونیستی است این در حالی است که در زمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق روابط دو طرف سرد بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار:۲۶ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.entekhab.ir، ۶۴۸۰۱۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین