پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
ورود فلزات سنگین از طریق فعالیت­‌های انسانی به اکوسیستم‌های طبیعی، بویژه خاک‌ها یکی از مهمترین نگرانی­‌های زیست­ محیطی است. فلزات سنگین، به دلایلی همچون سمیت زیاد، سرطانزایی، غیرقابل تجزیه و جهش زا بودن، بسیار با اهمیت هستند. انباشت حجم عظیمی از پسماند‌های روی (کیک روی) در استان زنجان ضمن ایجاد سرمایه‌ای عظیم، مخاطرات شدید زیست محیطی می‌تواند ایجاد کند. رئیس جمهور در دیدار اخیر خود، دستور ساماندهی سریع این مواد را صادر کرد.

شعار سال:در 6 کیلومتری جنوب غربی شهر زنجان، درست جایی دور از چشم مردم و آن سوی شهرک تخصصی صنعت روی ، تپه‌های رنگارنگی دیده می‌شود، بیش از 7 میلیون تن پسماند روی یا بعبارتی بزرگترین تهدید استان زنجان و استان‌های همجوار ، روی هم قرار گرفته‌ است. هرچند مطالعات پیشین نشان می داد که دودکش های شرکت های روی مسقر در این شهرک ، خیلی فلزات سنگین را به هوا منتشر ننموده و آلودگی هوای زنجان از همین پسماندهای دپو شده است، پسماندهایی که به صورت کیک و یا خاک روی هم انباشته شدند و با یک باد پخش می‌شوند.


رئیس جمهور در دومین بازدید سرزده خود در روند بازدیدهای سفر استانی خود به زنجان ، از محل انباشت پسماندهای روی ، بازدید کرد. وی در این بازدید دستورات لازم را در راستای سرعت‌دهی به تعیین تکلیف پسماندها صادر کرد و از مسئولان استانی خواست در این زمینه تصمیمی اتخاذ کنند تا به نفع مردم تمام شود.هم اکنون  بیش از ۷میلیون تن انباشت کیک  "روی" را داریم که ارزش تقریبی آن ۱۲ میلیارد تومان است.
گفتنی است استان زنجان با تولید 80 درصد شمش  "روی" کشور، نخستین و بزرگترین تولیدکننده شمش روی خاورمیانه است و می‌تواند با کمی تدبیر و احداث واحدهای فرآوری ظرفیت صادراتی خود را افزایش دهد.

تعداد بازدید : 3


اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین