پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: با توجه به اینکه موضوع ترافیک یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای شهر تهران است، لازم است شهرداری تهران با حساسیت بیشتر نسبت به قبل و دقت و کنترل مستمر نسبت به صدور مجوز ورود به طرح ترافیک اقدام کند.

شعار سال:علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در نشست تخصصی با دستگاه‌های ذیربط با موضوع کنترل و کاهش آلودگی هوا گفت: در سال‌های اخیر آلودگی هوا از معضلات کلانشهر تهران بوده، همچنین مهاجرت بی‌رویه به شهر تهران و شهرهای حاشیه آن، بارگذاری جمعیت، افزایش وسایل نقلیه و جغرافیای خاص تهران منجر به کاهش کیفیت هوای تهران در فصول سرد سال و وارونگی دما می‌شود.
 
‌معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: با توجه به اینکه موضوع ترافیک یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای شهر تهران است، لازم است شهرداری تهران با حساسیت بیشتر نسبت به قبل و دقت و کنترل مستمر نسبت به صدور مجوز ورود به طرح ترافیک اقدام کند. به‌نحوی‌که سقف محدودیت روزانه در صدور مجوز مربوطه رعایت شود.
 
وی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه تاکسی‌های با عمر بیش از ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شوند و با توجه به اینکه تعداد کثیری تاکسی فرسوده در شهر تهران در حال فعالیت هستند سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌بایست نسبت به خارج کردن اتومبیل‌های فرسوده اقدامات مقتضی را انجام داده و به‌منظور بهینه‌سازی ناوگان موجود نسبت به نصب یا تعویض کاتالیست اتومبیل‌ها اقدام کند.
 
دیزجی بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آمار اعلام شده ۱۰ درصد کل ذرات معلق موجود در هوای شهر تهران مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده و این وسایل نقلیه ۸ برابر خودروها ایجاد آلودگی می‌کنند پلیس راهور می‌بایست با اجرای طرح‌های ضربتی نسبت به توقیف موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، فرسوده و سنگین بر اساس قانون عمل کند.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران بر ضرورت نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی خودرو تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر دارندگان خودروهای شخصی جهت معاینه فنی خودرو به مراکز موجود به شهر تهران مراجعه نکرده و ترجیح می‌دهند که به مراکز موجود در شهرستان‌های اطراف مرکز استان مراجعه کنند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران می‌بایست بر اساس تبصره ۳ ماده ۶ قانون هوای پاک بازرسی‌های لازم را از مراکز معاینه فنی خودرو انجام و مراکزی را که خارج از ضوابط فنی فعالیت می‌کنند و اقدام به تأیید فنی خودروهای آلوده کننده هوا می‌نمایند جهت اعمال قانون به محاکم قضائی معرفی کنند.
 
وی در پایان تاکید کرد: اتحادیه صنف لاستیک، تعویض روغن، فیلتر و پنچرگیران ملزم است لیست کامل مراکزی که مبادرت به تولید غیر مجاز روغن موتور و فیلتر هوای اتومبیل بصورت کارگاهی و زیر زمینی می‌کنند را جهت اقدامات قانونی به اداره کل استاندارد استان تهران اعلام کند تا اقدامات لازم نیز در این زمینه صورت پذیرد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسون ، تاریخ انتشار:  28 آبان1400، کدخبر: 371599 ،www.purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
طرح ترافیک هیچ تأثیری روی آلودگی نداره که اگر داشت اینگونه نبود!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین