پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
اگر آقای برومندی چند وقتی است که مهمان مدیریتی وزارت جهادکشاورزی است، بخش زیادی از دوستان کوچه‌های بن بست و آدرس‌های زیر همکف این وزارتخانه را هم می‌شناسند. آقای برومندی به شفافیت برای افکار عمومی از برنامه تحولی به منظور توسعه پایدار و بحث امنیت غذایی توضیح دهد. از ایشان خواهش می‌کنیم، لطف نموده و تقابل ایجاد نکنند.
شعار سال: محمدمهدی برومندی در بازدید از موسسه بذرونهال رضوی در مشهد افزود: مهم‌ترین رسالت وزارت جهاد کشاورزی، ایجاد امنیت غذایی پایدار در تولید و تامین غذای کشور به منزله ایجاد قدرت و امنیت است، بنابراین نباید در حوزه صنعت غذا به خارج وابسته باشیم.

وی اضافه کرد: در راستای عملیاتی کردن این برنامه تحولی، از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده خواهیم کرد که در این بین، آستان قدس رضوی یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی است که در این سال‌ها نقش موثری در حوزه تامین نهال کشور داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تولید بذر و نهال، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری محصولات و تکمیل زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی را از جمله ظرفیت‌های آستان قدس رضوی دانست و گفت: با همکاری آستان قدس رضوی که به تلاش برای خودکفایی کشور در عرصه کشاورزی و غذایی باور دارد، می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

برومندی اظهار داشت: متاسفانه کشور در حوزه بذر و نهال با مشکلات بسیار جدی مواجه است و همچنان واردکننده هستیم.
وی با اشاره به عملکرد قابل تقدیر آستان قدس رضوی در حوزه بذر و نهال گفت: موسسه بذر و نهال رضوی با استفاده از دانش فنی و بهره‌گیری از توان اساتید دانشگاه‌ها، ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای تولید و توسعه بذر در داخل کشور فراهم کرده است.

برومندی، انعقاد تفاهم‌نامه با موسسه بذر و نهال رضوی با هدف توسعه تولید نهال مورد تایید را از اهداف سفر نمایندگان این وزارت‌خانه به مشهد عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت تولید بذر و نهال در داخل کشور، باید محصول ارائه شده حتما سالم، با اصالت و عاری از ویروس باشد که امیدوارم با انعقاد تفاهم‌نامه که طی یک ماه آینده منعقد خواهد شد، زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در آستان قدس رضوی برای تولید بذر و نهال گواهی شده استفاده کنیم.

توسعه کشت نهال با همکاری کشاورزان

مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی نیز گفت: در این موسسه سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نهال تولید می‌شود و با توجه به برنامه سه ساله، قرار است میزان این تولید با توسعه آن به استان‌هایی از جمله گلستان و یزد افزایش یابد.

محمد هاشم‌زاده ادامه داد: درصدد هستیم در خراسان رضوی نیز با همکاری سایر کشاورزان به‌صورت مشارکتی تولید نهال را داشته باشیم و از اراضی مستعد کشت نهال در این حوزه استفاده کنیم.
او افزود: در همین راستا نیز مساعدت جدیدی از طرف آستان قدس رضوی صورت گرفته و زمین ۲۰ هکتاری پیشنهاد شده است که در اختیار موسسه قرار بگیرد.

هاشم‌زاده، تامین بذر و نهال را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش کشاورزی در کشور برشمرد و تصریح کرد: در جلسه مشترکی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، مقرر شد طی یک ماه آینده تفاهم‌نامه‌ای با محوریت تولید بذر و نهال امضا شود که اهمیت بسیار بالایی در صنعت کشاورزی خواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۵۴۷۸۵۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین