پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۷۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باغات نقطه تقاطع منافع عمومی و خصوصی هستند، بیان داشت: بحث باغات باید تبدیل به یک بازی برد برد شود.
شعار سال: ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید در موضوع باغات دچار افراط و تفریط شویم، گفت: اعتقاد دارم که بحث باغات باید تبدیل به یک بازی برد برد شود.

وی ادامه داد: هم مردم و هم شهر باید از باغات سود ببرند. در واقع شهر می‌بایست ریه سالمی داشته باشد که این موضوع با توسعه فضای سبز و حفظ باغات محقق می‌گردد و از سوی دیگر هم مالکین باغات نیز می‌بایست انتفاع لازم را از ملک خود داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر ما معادله را به نفع هر کدام از این‌ها به طور کامل تغییر بدهیم اوضاعی که در چند سال گذشته شاهد آن بودیم، ایجاد می‌شود. اگر فرض کنیم که صرفا این باغات برای کل مردم تهران است و مالکین هیچ حق انتفاعی از این باغات ندارند، آسیب می‌بینیم. از آن طرف هم اگر فکر کنیم مالکان باغ‌ها مجوز دارند که هر کاری در باغ انجام دهند باز هم نمی‌تواند برای شهر موثر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه این معادله باید به یک معادله برد برد مبدل شود، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای دوم، ۳۰ درصد سطح اشغال و تا حدود ۵ الی ۶ طبقه مجوز ساخت در باغات داده می‌شد تا ازاین طریق برای مالکان انگیزه ایجاد شود تا باغشان را حفظ کنند و در پی آن فضای سبز تهران حفظ گردد. متاسفانه در عمل و اجرا مشکلاتی پیش آمد و باعث شد تا بخشی از مالکینی که این مجوز‌ها را گرفته بودند حد و حدود را رعایت نکنند، از سوی دیگر شهرداری نظارت مناسبی در اجرا نداشت و همین موضوع باعث گردید تا بخشی از باغات تهران صدمه ببینند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای پنجم در مورد باغات گفت: در دوره پنجم در این زمینه کاملا تفریط شد به نحوی که اعلام کردند که به هیچ عنوان هیچ مجوزی به صاحبان باغ‌ها داده نمی‌شود. همین موضوع باعث گردید تا مالکان باغ‌ها احساس بازنده بودن کنند و بخواهند از طریق راه‌های غیر قانونی باغ خود را به یک مجموعه خشک و بی روح تبدیل و سپس بخواهند که از شهرداری مجوز بگیرند.

وی در پایان بیان داشت: باغات نقطه تقاطع منافع عمومی و خصوصی هستند. باید در موضوع باغات با مطالعه، بدون عجله، واقع گرایانه و با انجام کار کارشناسی، علمی و دقیق به فرمولی برسیم که بازی برد برد در عمل پیاده شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شورای اسلامی شهر تهران، تاریخ انتشار:۲۹ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.shoratehran.ir، ۲۳۱۱۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین