پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق تهاتر نفت تامین خواهد شد.

شعار سال: مهدی جمالی نژاد افزود: از این تعداد اتوبوس که قرار است از طریق تهاتر نفت تامین شود، ۱۲۰۰ دستگاه آن با توجه به اینکه تهران از لحاظ تعداد جمعیت و آلودگی هوا در اولویت اول ما قرار دارد، به پایتخت تخصیص خواهد یافت.
 
وی با اشاره به تشکیل قرارگاهی در وزارت کشور برای حمایت و رصد مسایل مربوط به حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: این قرارگاه به سه موضوع بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، خرید واگن و تجهیزات و ملزومات مربوط به مباحث پسماند می پردازد.
 
رییس سازمان شهرداری ها ودهیاری ها ادامه داد:مباحث مربوط به پسماند بسیار مهم است، بخصوص برای شهرهای ساحلی کشور به دلیل اینکه زمین در آنها محدود است در نتیجه مدیریت پسماند در آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
 
جمالی نژاد تصریح کرد: به دلیل اینکه اخیرا این قرارگاه تشکیل شده  و در حال برنامه ریزی هستیم و جلساتی هم با دستگاه های ذیربط در این مورد برگزار شده، باید نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تسریع شود و در این مورد  عزم جدی در دولت برای نوسازی ناوگان وجود دارد.
 
وی ادامه داد: اما در شرایط موجود یک همدلی و هم افزایی بین وزارت کشور و شهرداری‌ها ایجاد شده و دولت نیز کمک کرده که تدابیری را اتخاذ و با همین شرایط موجود نیز ناوگان را نوسازی کنیم.
 
معاون وزیر کشور با بیان اینکه اگر راهی نتوانستیم پیدا کنیم باید راهی بسازیم، اضافه کرد: اگر منابعی نداریم که نوسازی ناوگان را انجام دهیم در نتیجه بحث تهاتر نفت را مطرح کردیم و به دنبال تحقق این موضوع هستیم تا بتوانیم ناوگان را نوسازی کنیم.
 
وی تاکید کرد: اما آنچه که مهم است این است که در کنار خرید اتوبوس باید موضوع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را نیز در نظر داشته باشیم  زیرا در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی کشور یک ناوگان پیر و فرسوده است و سن حدود ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به فرسودگی رسیده و اگر بخواهیم نوسازی در کوتاه مدت و میان مدت محقق شود باید برنامه ریزی های دقیقی در قرارگاه داشته باشیم.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه از قرارداد خرید دو هزار دستگاه واگن حدود سه سال گذشته است، تاکید کرد: تحریم ها محدودیت هایی را در این زمینه برای ما ایجاد کرد، اما باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام و مشکلات آن حل شود.
 
وی ادامه داد: همچنین هشت هزار میلیارد تومان در کلانشهرها برای نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی، توسعه ریلی از طریق اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و اگر هم لازم باشد از راه های دیگر باید بتوانیم مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی را رفع کنیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 30  آبان  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84542891

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین