پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
شهر پارس آباد مغان دومین و بزرگترین شهر بعد از مرکز استان اردبیل است، برای عمران و آبادانی هر چه بیشتر این شهر مرزی برنامه ریزی مدون و دقیق نیاز است با آنکه مساحت شهر پارس آبادمغان ۱۵۰۰ هکتار است و در سال‌های گذشته؛ دولت میلیارد‌ها ریال به شهرداری این شهر کمک نموده است. اما ساخت و ساز‌های بی رویه و غیر مجاز در حاشیه شهر و در برخی مواقع در برخی از نقاط شهر مانع بزرگی بر سر راه و توسعه و گسترش اصولی شهر می‌باشد. از سوی دیگر سرانه پائین فضای سبز، کمبود پارکینگ عمومی خودرو و جمع آوری نامناسب آب‌های سطحی بصورت سنتی و قدیمی، نبود کمپ‌های اقامتی از دیگر مشکلات و معضلات این شهر می‌باشد.

شعار سال: شهر پارس آباد مغان دومین و بزرگترین شهر بعد از مرکز استان اردبیل است، برای عمران و آبادانی هر چه بیشتر این شهر مرزی برنامه ریزی مدون و دقیق نیاز است با آنکه مساحت شهر پارس آبادمغان ۱۵۰۰ هکتار است و در سال های گذشته؛ دولت میلیاردها ریال به شهرداری این شهر کمک نموده است. اما ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز در حاشیه شهر و در برخی مواقع در برخی از نقاط شهر مانع بزرگی بر سر راه و توسعه و گسترش اصولی شهر می باشد. از سوی دیگر سرانه پائین فضای سبز، کمبود پارکینگ عمومی خودرو و جمع آوری نامناسب آب های سطحی بصورت سنتی و قدیمی، نبود کمپ های اقامتی از دیگر مشکلات و معضلات این شهر می باشد.

حل این مشکلات که از خواسته های شهروندان و مردم می‌باشد نیاز به همکاری شهروندان و برنامه ریزی منطقی از سوی شهردار جدید و منتخبین دوره ششم و تازه نفس اعضای شورای اسلامی شهر دارد.

تصفیه خانه فاضلاب شهر پارس آبادمغان از طرح های بزرگ دومین و پرجمعیت ترین شهر استان اردبیل است که با تکمیل و بهره برداری از آن یکی از مشکلات اساسی و زیر بنایی شهروندان و مردمان این شهر برطرف میشود. متاسفانه تصفیه خانه دومین شهر استان، پارس آبادمغان بیش از ۱۰ سال است با وعده وعید های مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره های ادوار گذشته و فعلی مبدل شده و هم اکنون این تصفیه خانه سرنوشت ساز و حیاتی بصورت لاک پشتی در حال احداث است و فاضلاب شهر یکصد هزار نفری این شهر مرزی مستقیما و بدون هیچگونه اقدام اولیه به رودخانه مرزی ارس (آرازچایی) می ریزد.

شهرداری به لحاظ اینکه با مردم و شهروندان و هم با دولت در ارتباط است شغل خطیری است و لذا باید با مردم و دولت تعامل خوبی برقرار کند در این زمینه مهاجرت شهرستان پارس آبادمغان از لحاظ مهاجرپذیری رتبه نخست استان را دارا می‌باشد و مهاجرت بی رویه به گسترش حاشیه نشینی و مشکلات شهری دامن می زند. در حالی حدود ۷۰ درصد ساکنین شهر حاشیه نشین هستند که این نیز شهرداری و شورای شهر را در ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به شهروندان را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

وضعیت اسفبار پارک و تلنبار خودروها در پیاده رو و خیابان های اصلی شهر همانطوریکه پیاده رو و در خیابان های شهر پارس آباد مغان مشاهده می کنیم در مقابل نمایشگاههای اتومبیل و بنگاه های املاک و در تعمیرگاهها و تاکسی تلفنی های شهر آنقدر اتومبیل پارک کرده اند نه تنها عبور و مرور همشهریان در خیابان و بویژه پیاده رو به هیچ وجه مقدور نیست و شهروندان را با مشکلات جدی روبرو کرده اند، بلکه به یک کارخانه اتومبیل سازی شباهت دارد و راهنمایی و رانندگی شهرستان می بایست در این خصوص اقدام شایسته و مردم پسند را انجام داده و به مشکلات شهروندان و مردم توجه ویژه ای کنند.

همچنین وضعیت نامناسب آسفالت معابر عمومی وضعیت جوی ها جمع آروی و دفن غیر بهداشتی زباله های شهری و ترافیک سنگین و تکان دهنده و غیر قابل قبول بویژه حد فاصل چهارراه امام حسین (ع) ، چهار راه امام  امام (ره) تا میدان قیام و برخی از خیابانهای شهر از معضلات اساسی شهر پارس آبادمغان به شمار می رود و اعتبارات تخصیص یافته به این شهر و شهرستان جوابگوی نیاز ها و مشکلات این منطقه زرخیز اما محروم در زمینه های مختلف بویژه ترافیک شهری را ندارد.

نیمی از جمعیت شهرستان شهری است و رفع مشکلات شهر برنامه ریزی صحیح، عزم ، همت و حمایت دکتر سید حامد عاملی استاندار جدید و معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اردبیل واعضای شورای اسلامی شهر و شهردار را می طلبد. همچنین برنامه ریزی طرح شورا برای استفاده بهینه از ظرفیت و امکانات موجود در عرصه عمران شهری و با خرید و بکارگیری ماشین آلات جدید در عمران و آبادانی شهر شتاب می گیرد.                                                      

  خوشبختانه در طول دو ماه گذشته شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی دوره ششم شهر با حرکت منظم و منسجم و با همدلی بیشتر و یکدست برای خدمات رسانی بهتر و در جهت عمران و آبادانی و آسفالت ریزی نقاط مختلف شهر با برنامه ریزی مدون اقدامات خوبی و قابل قبولی را شروع کرده‌اند و مردم و شهروندان باید قدردان زحمات شبانه روزی این قشر از مسئولان شهری، شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی شهر باشند.  ان شاءالله
علی رضا ارژنگی عربلو روزنامه نگار

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی آران مغان

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین