پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس گفت: تمایل به مهاجرت وسیع نخبگانی نشان‌دهنده نیاز به تقویب مؤلفه‌های امیدآفرینی در کشور است. مردم به دنبال کارآمدی، عملکرد ملموس و حل مسائل و مشکلات کشور هستند

شعار سال: سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب نسل‌نو در جلسه شورای مرکزی این حزب با اشاره به رسالت نسل‎نو، اظهار داشت: شعار حوان‌گرایی و بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان بیان ویژه مقام معظم رهبری نیازمند اقدامی عملیاتی در ساحت سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون گروه‌ها و تشکیلاتی که در مورد بیانیه گام دوم شکل گرفتند، نتوانستند اقشار مختلف مردم را پوشش دهند، مهم‌ترین رسالت و ماموریت حزب نسل‌نو جذب اقشار و جوانان مومن و خصوصاً نیرو‌های متخصص و دانشگاهی است.
 
عضو کمیسیون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گریزی هم به میزان مشارکت در انتخابات زد و تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری شاهد کاهش مشارکت مردم بودیم، این کاهش مشارکت در انتخاباتی نظیر ریاست‌جمهوری بعید بود، به عبارت دیگر اینکه حدود ۵۲ درصد از مردم در انتخابات مشارکت نکنند، به نوعی خطر محسوب می‌شود.
 
قاضی‌زاده هاشمی، خاطرنشان کرد: بنده زمان انتخابات در کمیسیون نظارت، قائل بودم که می‌توانستیم از طریق فعالیت و بسیج حداکثری افکار عمومی اجازه ندهیم رکورد کاهش مشارکت که مربوط به سال ۶۸ بود و در آن انتخابات ۱/۵۰ مشارکت کرده بودند، شکسته شود، لذا معتقدم دلیل این کاهش مشارکت نتیجه کم‌کاری‌های گسترده در عرصه‌های مختلف است.
 
وی با تاکید بر نقش کم‌کاری‌ها در کاهش مشارکت مردمی در انتخابات گذشته،گفت: بسیاری از جوانان که اغلب آنها در رده‌های خاکستری و دانشجویی قرار دارند، در این انتخابات مشارکت نکردند؛ از طرفی در حال حاضر شاهد آمار روزافزون خروج نخبگان از کشور هستیم.
 
این وکیل مردم در خانه ملت، تصریح کرد: متاسفانه طی سه سال گذشته حدود ۴ هزار نفر پزشک و حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت دانشگاهی که مدارک آنها فوق لیسانس و  دکترا بوده، از کشور مهاجرت کردند.
 
قاضی‌زاده هاشمی، افزود: وقتی جمعیت وسیع نخبگانی میل به مهاجرت پیدا کرده و یا شرایط آن را پیدا کرده، نشان‌دهنده آن است که در کشور نیازمند مؤلفه‌های امیدآفرینی هستیم.
 
وی متذکر شد: زمانی که انجمن‌های صنفی، تخصصی و دانشگاهی نتوانند دایره نفوذ خود را به معنای جذب و نگهداری افراد جهت مشارکت در توسعه و آبادانی کشور حفظ و صیانت کنند، گریز از مرکز شکل می‌گیرد.
 
نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای هم به علت حضورش در شورای مرکزی حزب نسل‌نو کرد و گفت: اصلی‌ترین بحث ورود بنده به حزب نسل‌نو حضور نخبگان و دانشگاهیان در آن بود، علاوه بر این از اقشار مختلف دانشگاهی و افرادی که دل در گرو انقلاب، مقام معظم رهبری و نظام دارند، نیز عضو این حزب هستند.

قاضی‌زاده هاشمی تربیت نسل جوان انقلابی را از جمله ملزومات جریان ارزشی  دانست و تأکید کرد: در جریان اصولگرا احتیاج به پای کار آوردن جوانانی از قشر نخبگان و دانشگاهی داریم، تابلوهایی که تاکنون وجود داشته بعضا کارکردهای خود را از دست داده، در حقیقت بعد از جامعه روحانیت و جامعه مدرسین، آبادگران با تابلوی ایجاد عمران و آبادانی شهر تهران در انتخابات شورای شهر تهران حضور پیدا کرد و پیروز شدند.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم به دنبال کارآمدی، عملکرد ملموس و حل مسائل و مشکلات کشور هستند، خاطرنشان کرد:حزب نسل نو به دلیل اینکه بعد از انتخابات مطرح شد، نشان داد که یک گروه و یا حزب شب انتخاباتی نیست و دارای دورنماست.
 
عضو شورای مرکزی حزب نسل‌نو، تصریح کرد: نسل‌نو برای نسل جوان است اما مشروط بر اینکه در هر استان بتواند جوانان نخبه و کارآمد را جذب کند و دایره جذبش منحصراً به یک دانشگاه،گروه یا حتی مدرسه یا جریان خاصی نباشد.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه، با گزاره‌ای نظیر اینکه گفته می‌شود دولت سیزدهم آخرین تیر و فرصت است، کاملاً مخالف هستم، افزود: چرا که به این ترتیب نیست و اتفاقاٌ می‌توان گفت که دولت سیزدهم بهترین فرصت برای خدمت صادقانه است، اینکه جریان انقلابی بگوید هر چه در دولت اتفاق می‌افتد و عملکرد در دولت است، دفاع می‌کنم و نقد درون گفتمانی نداشته باشند، نشان دهنده جزمیت است و حرف غلطی است.
 
عضو شورای مرکزی حزب نسل‌نو، افزود: لذا این جریان باید به عنوان یک مجموعه نخبه هم نقد درون گفتمانی داشته باشد و هم این گزاره را تقویت کند که حوزه‌های دانشگاهی می‌توانند نقد کنند.
 
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه جریان انقلابی نباید سرنوشت خود را به افراد و اشخاص گره بزند، گفت: این نکته به عنوان یک نکته درون جریانی هم می‌تواند موثر باشد و هم می‌تواند زمینه‌ساز ایده‌های جدیدتری در آینده شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: رابطه مجموعه نسل‌نو و در کل مجموعه جوان مؤمن انقلابی با مقام معظم رهبری یکی از نکات حائز اهمیت است، ما همیشه خود را مکلف بر این دانستیم که پشت سر ایشان حرکت کنیم.
 
این نماینده مردم در خانه ملت اشاره‌ای هم به ویژگی‌های جریان انقلابی داشت و افزود: جریانی که می‌خواهد انقلابی و ارزشی باشد، باید پشت سر رهبری حرکت کند و در عین حال هسته فکری و اعتقادی‌اش به صورتی نباشد که هر جا کم آورد و از منطق کافی و لازم برخوردار نبود از رهبری هزینه کند.
 
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: البته طی چند روز گذشته شاهد چنین مواردی در مجلس بودیم، در حال حاضر مبنا و منطق مقام معظم رهبری عقلانیت انقلابی است به این معنا که رفتار، سلوک، گفتار، کردار و حتی بیان مبانی باید به صورتی باشد که جامعه دانشگاهی، نخبه و آحاد مختلف جامعه آن را بپذیرد.

وی در ادامه متذکر شد: حزب نسل‌نو جریان جوانی است که وفادار به ارزش‌ها است، چرا که اعضای حاضر در این حزب از جمله دوستداران و وفاداران انقلاب هستند که بسیاری از آنها در عرصه فعالیت‌های دانشجویی و انقلابی خود را وقف انقلاب کرده‌اند.
 
عضو شورای مرکزی حزب نسل نو ادامه داد: از این رو امروز نیازمند برخورد عملگرایانه و جدی با مسائل و مشکلات هستیم، در حال حاضر مجموعه نسل‌نو و ترکیب آن مورد توجه قرار گرفته و حتی جریان رقیب ترکیب آن را آنالیز کرده است.
 
قاضی زاده هاشمی این حزب را متمایز از سایر گروه‌ها و جریان‌های فعلی دانست و ابراز کرد: در حقیقت حزب نسل‌نو مانند جریان‌های فعلی نیست و متفاوت است، چراکه این جریان می‌تواند افق آینده نیروهای انقلاب باشد و از طرفی خلاء بسیاری از ناکارآمدی‌ها را پر کند.
 
وی افزود: اینکه حزب نسل‌نو به عنوان جریانی که بتواند موضع داشته باشد و در زمان خود نقش‌آفرینی کند، بسیار اهمیت دارد، البته رویکرد جوان‌گرایی هم رویکرد مناسبی است.
 
نماینده مردم فریمان، سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولدین دهه‌های ۷۰،۶۰ و ۸۰ حدود ۴۸ میلیون نفر از اعضای جامعه فعلی ایران را تشکیل می‌دهند، گفت: اگر متولدین دهه ۵۰ را هم به این آمار اضافه کنیم، این رقم به بیش از ۵۷ میلیون نفر می‌رسد، لذا این چهاردهه، دهه‌های تأثیرگذار آینده سیاسی کشور محسوب می‌شوند.
 
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر نسل‌نو بتواند بر روی سه دهه ۷۰،۶۰ و ۸۰ سرمایه‌گذاری کند، به موفقیت خواهد رسید، اما چنانچه بخواهد مانند برخی احزاب دچار تشتت و خالص‌سازی شود، مطمئناً به سرنوشت همان گروه‌ها و جریانات دچار خواهد شد.
 
وی یادآور شد: لذا در نسل نو دایره باید گسترده‌تر، جاذبه بیشتر و دافعه کمتر داشته باشد تا بتواند به عنوان جریان گفتمانی مسیر را ادامه دهد.
 
عضو شورای مرکزی حزب نسل‌نو تصریح کرد: البته در جریان گفتمانی افراد و اشخاص مطرح نیستند، همچنانکه که در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در مجلس مطرح شد، یک اقدام گفتمانی بود و بعد از منویات مقام معظم رهبری در مورد جوانان این طرح در مجلس به تصویب رسید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب  ، تاریخ انتشار: 1 آذر   1400، کدخبر: ، www.entekhab.ir،648730

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین