پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
رصد برنامه‌های روزانه و اقدامات خزعلی در چندماه اخیر نشان از بی برنامه گی و حاشیه بودن وی داشت. اینکه هر حوزه‌ای را اولویت معاونت امور زنان و خانواده دانستن و در هر دیداری شرکت کردن و ...، به راحتی می‌تواند شاخصی برای نداشتن برنامه راهبردی محسوب شود. اما خزعلی در چند روز اخیر، صحبت از ضرورت اقدامات فرابخشی کلیه دستگاه‌ها در امور زنان و برنامه جامع می‌کند. نشانگانی که باعث افزایش حساسیت‌ها شده و باید منتظر بود و دید که ایا معاونت تحت مدیریت ایشان، از روزمرگی خروج می‌کند یا خیر؟
شعار سال: انسیه خزعلی، در نخستین دیدار خود با اتحادیه‌های دانشجویی که عصر دیروز در محل حوزه هنری برگزار شد، ضمن پاسخ به مطالبات دانشجویان پیرامون مسائل زنان و خانواده، اظهار کرد: در هفته‌های آینده، از برنامه جامع معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد. در این برنامه که کارشناسان و گروه‌های کاری در حال تدوین آن هستند، از نظرات متخصصان توانمند این حوزه نیز استفاده شده است.

وی در خصوص مهم‌ترین بخش‌های برنامه جامع معاونت زنان توضیح داد: کارگروه‌های تخصصی در دو بخش توانمندسازی زنان و آسیب زدایی مشغول به فعالیت هستند.

خزعلی پیرامون توانمندسازی زنان خاطرنشان کرد: بخشی از توانمندسازی مرتبط با تغییر الگوها، ارتقای فرهنگ، مساله هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. بخشی از توانمندسازی نیز مرتبط با زنان بد سرپرست، سرپرست خانوار و خود سرپرست است که حاصل تجرد قطعی زنان است که متاسفانه روز به روز این امر در حال افزایش است.

وی افزود: در کارگروه مرتبط با آسیب زدایی به مسائلی همچون طلاق، خودکشی، اعتیاد، خشونت و آسیب‌هایی که زنان با آن مواجه هستند، پرداخته می‌شود. همچنین پیگیر مشاوره‌های رایگانی هستیم که پیش، حین و پس از ازدواج نیز ارائه شود.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه یک لایحه هفت ماده‌ای را به دولت ارسال کردیم که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است، تاکید کرد: این طرح برای این است که موقعیت دستگاه‌هایی که مرتبط با معاونت هستند مثل مشاوران وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها که هم تصمیم گیری‌های استان‌ها و وزارتخانه‌ها و هم انجام بسیاری از کار‌های اجرایی که بر عهده آن‌ها است، بهبود یابد و امکان داشته باشند که به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی افزود: یکی از مواردی که به عنوان وظیفه برای این پست‌ها قرار داده شده این است که پیوست خانواده در همه قوانین و دستورالعمل‌هایی که در استان‌ها و وزارتخانه‌ها تصویب می‌شود، وجود داشته باشد.

خزعلی با بیان اینکه یکی از موارد درخواستی این طرح روز گذشته در جلسه هیات دولت توسط رئیس جمهوری اعلام شد، تصریح کرد: ما خواسته بودیم مشاوران یا مدیرکل‌های زنان وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها با هماهنگی معاونت زنان انتخاب شوند که دیروز رئیس جمهوری، دستور آن را صادر کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: اگر این لایحه مصوب شود، معاونت زنان که شأن سیاستگذاری دارد می‌تواند یک بازوی کارآمد در حوزه اجرایی داشته باشد و طرح‌ها را به سرعت عملیاتی کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: www.ilna.news، ۱۱۶۰۳۷۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
چقدر طرح و لایحه ارائه میدین به مجلس، بجاش یه کار رو واقعا اجرایی کنین و انجام بدین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین