پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به پخش مستند «نماینده غیرت» و همچنین بخش جنجالی این مستند درباره تاریخ ورود کرونا به کشور به دیده بان ایران گفت: حالا یک جایی، یک شخصی یک شیطنتی کرده است دلیل نمی‌شود به این شکل ما برخورد کنیم. بالاخره یک اتفاقی افتاده است و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از این مخمصه خلاص شویم و این بحرانی که تمام دنیا با آن مواجه شده‌اند را پشت سر بگذاریم.
شعار سال: بهمن ماه ۱۳۹۸ مقامات دولت پشت سر هم ورود کرونا به کشور را انکار می‌کنند. تکذیب‌هایی که تا اواخر همان ماه ادامه داشت.

مقامات و مسئولان در همین مدت بار‌ها با قرارگرفتن مقابل دوربین صداوسیما هر گونه خبر در خصوص ورود کرونا به داخل کشور را شایعه و تحت تاثیر فضای مجازی می‌دانستند. اما حالا رسانه ملی که تا اوایل اسفند هم وجود کرونا را در برنامه‌هایش به سخره میگرفت با پخش مستندی تحت عنوان «نماینده غیرت» به صراحت اعتراف می‌کند که ویروس کرونا در آذرماه ماه وارد کشور شده است و همه مسئولین هم از این قضیه باخبر بوده‌اند!

شهروز برزگر، نماینده مردم در مجلس دهم در ارتباط با همین مطلب معتقد است که نباید به دنبال مقصر باشیم و قضیه کرونا را نباید پیچیده کنیم! این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و در پاسخ به این سوال که "آیا شما به عنوان یک نماینده در مجلس دهم گزارشی در خصوص ورود کرونا به کشور را دریافت کردید؟ " می‌گوید: بگذارید کرونا به حال خودش باشد چه کارش دارید؟ چرا وضعیت را پیچیده‌تر می‌کنید؟

وی ضمن اشاره به این موضوع که خودش هم اکنون سیاه پوش یکی از عزیزان خود در ارتباط با کرونا است اضافه می‌کند: مطمئن باشید مسئولین کشور خیلی بیشتر از من و شما احساس مسئولیت می‌کند. بالاخره یک بلایایی به وجود آمده است. شما وضعیت کشور‌های دیگر و به اصطلاح پیشرفته را نگاه کنید! همان کشور‌هایی که دم از تکنولوژی می‌زنند همه گریبان‌گیر این قضیه شده‌اند. این‌که ما در این ماجرا به دنبال مقصر باشیم؛ اصلا درست نیست. این‌که دنبال مقصر باشیم سوال و پیگیری درستی نیست. ما باید به دنبال این پاسخ باشیم که چگونه می‌شود از این. وضعیت خارج شود.

برزگر همچنین در واکنش به مستندی که صداوسیما در آن صراحتاً از ورود ویروس کرونا در آذرماه خبر می‌دهد هم گفت:حالا یک جایی، یک شخصی یک شیطنتی کرده است دلیل نمی‌شود به این شکل ما برخورد کنیم. بالاخره یک اتفاقی افتاده است و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از این مخمصه خلاص شویم و این بحرانی که تمام دنیا با آن مواجه شده‌اند را پشت سر بگذاریم. حالا یک کسی یا یک ارگانی یک چیزی گفته است من که نباید جواب بدهم یا تایید یا تکذیب کنم! من کلی عرض می‌کنم و کاری ندارم که فلان جا چه چیزی گفته است و یا بیایم انگشت اتهام را به سمت فلان شخص یا صداوسیما بالا ببرم و بگویم اگر زودتر گفته بودید که این وضعیت پیش نمی‌آمد! مدیریت بحران این نیست که به دنبال مقصر و به اصطلاح کی بود کی بود باشیم ما باید به دنبال کنترل وضعیت باشیم. فکر نمیکنم کسی در این دنیا از این قضیه خوشحال باشد، چون این خطر برای جان همه است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۱۴۵۵، didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین