پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر بر مداخله برخی نمایندگان استان در انتصابات تاکید کرد و گفت: این کار خلاف استقلال قوا و نظر رهبری است.
شعار سال: ابراهیم رضایی در نشست خبری خانه مطبوعات استان که در سالن اداره ارشاد بوشهر برگزار شد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون اظهارات چندی پیش درباره دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها اظهار کرد: از من سوال شد و بنده هم چیزی که وجود دارد را نمی‌توانم کتمان کنم. همان جا نیز گفتم که سوابق نشان داده از دخالت نمایندگان در انتصابات خیری برای مردم پیش نمی‌آید و اگر ادامه یابد، ناگزیرم حقایق را با مردم در میان بگذارم.

وی با بیان اینکه من نه برای مدیریت فردی رایزنی و نه امضایی کرده ام، مگر اینکه استثنایی باشد، افزود: مدیون کسی نیستم که بخواهم برای مدیر شدن وی تلاش کنم، سایر نمایندگان هم باید این رویه را داشته باشند.

به گفته رضایی، یکی از ایرادات مجلس کنونی در کنار به نتیجه نرسیدن طرح شفافیت آراء، مداخله برخی نمایندگان در انتصابات است.

به انتصابات استان نمره قبولی نمی‌دهم

نماینده دشتستان در پاسخ به سوالی در مورد رضایت از انتصابات در استان افزود: به انتصابات استان بوشهر نمره قبولی نمی‌دهم و تا الان خوب نبوده است. انتظار داشتیم که انتصابات شفاف باشد که نیست و لایه‌های مختلف تصمیم گیران و تصمیم‌سازان امروز استان باید پاسخگوی فقر، تبعیض و مشکلات سال‌های آینده باشند.

وی تاکید کرد: اگر مدیری را انتخاب می‌کنید باید از آن دفاع کنید و به مردم بگویید که بر اساس کدام شاخص‌ها انتخاب شده‌اند. اگر کار‌ها قابل دفاع باشد باید به اطلاع مردم برسد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه شهرستانی به موضوع نداریم گفت: دشتستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی است، ولی تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده و انتظار داریم این روند اصلاح شود.

کندی انتصابات، انتقادم به دولت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی اش از دولت رییسی گفت: برای ارزیابی دولت زود است و باید منتظر ارائه لایحه بودجه سال آینده بود تا به عنوان نقشه راه کشور، بتوان یک پیش قضاوتی از دولت داشت.

رضایی با بیان اینکه ما به این دولت خوش بین هستیم، ادامه داد: امروز که همه قوا یک دست و انقلابی شده، دیگر مردم بهانه‌ای برای کار نکردن و ادامه مشکلات نمی‌پذیرند.

وی انتقادش از این دولت را هم کندی در انتصابات دانست و اظهار کرد: دولت باید در زمینه تعیین مدیران ارشد تعیین تکلیف کند و اگر بنای ابقای آنهاست هم این کار را کند؛ چون ما وقتی به ملاقات مدیری در مرکز می‌رویم نمی‌دانیم تا یک هفته دیگر هست یا خیر و عملا پیگیری‌ها زمین می‌ماند.
 
بدلیل دخالت برخی نمایندگان، به انتصابات استان بوشهر، نمره قبلی نمی‌دهم

گزیده بخش‌های دیگر نشست خبری ابراهیم رضایی را در ادامه می‌خوانید:
 
طی یک سال و نیمی که از فعالیت مجلس گذشته است، ۳۵۱ سوال از مسئولان دولت داشته‌ام، ۵۵۷ تذکر به رئیس جمهور و وزرا داده‌ام و در ۶۶ طرح تحقیق و تفحص نیز مشارکت داشته‌ام.

(در پاسخ به انتقادی درباره عضویت در کمیسیونی با هدف سکوی پرش) حضورم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با هدف به عنوان سکو نبوده و این نیت را نداشتم.

(درباره بلاتکلیفی کمربندی آبپخش) درباره این پروژه و هر طرح مناقشه برانگیزی قائل به نظر کارشناسی هستم و اگر نتیجه طرح کارشناسی اجرای آن است، مسئولان باید اجرا کنند. البته پروژه‌های مهم راهسازی شهرستان نظیر مسیر دالکی- کنارتخته یا بزرگراه اهرم- برازجان تعطیل یا کند است که در نشست اخیر با وزیر راه این موضوع را پیگیری کرده و امیدوارم شاهد گشایش در آن‌ها باشیم.

در بحث طرح صیانت از کاربران فضای مجازی قبلا هم تاکید کردم که دغدغه ماست که در کنار حفظ امنیت کاربران، محدودیت در دسترسی مردم به اینترنت رخ ندهد.

(درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی) ارز ترجیحی یا همان ارز جهانگیری یکی از ریشه‌های توزیع رانت در کشور است چراکه عده‎ای به جای اینکه آن را صرف تامین کالای اساسی و دارو کنند آن را به جیب زده و صرف امور شخصی خود کردند. من طرفدار حذف آن هستم، ولی بهتر است این کار با نهایت پختگی و همراه با پیوست‌های مختلفی، فرهنگی، رسانه ‏ای و همراه با آگاه کردن مردم باشد تا این جراحی اقتصادی به بهترین شکل ممکن اجرایی خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خلیج فارس، تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: pgnews.ir/۴۳۱۴۹۱
اخبار مرتبط
برچسب ها: دشستان ، مجلس ، عزل ، انتصاب ، دولت
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین