پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات گفت: تمام اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان این دیوان در سامانه پاکنا بارگذاری شده است.
شعار سال: سعید بیت‌عفری معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات گفته است تمام اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان این دیوان در سامانه پاکنا به طور کامل و به روز بارگذاری شده است.

این گفته بیت‌عفری در پاسخ به گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور است که در هفته اخیر اعلام کرده دیوان محاسبات هیچ اطلاعاتی از حقوق و مزایای سال ۱۴۰۰ خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا کارکنان بارگذاری نکرده است.

دستگاه‌های مختلفی از جمله دیوان محاسبات، بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده اند حقوق، فوق العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنانشان را تنها در فیش حقوقی قرار دهند و پس از ثبت در سامانه پاکنا، پرداخت کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اواخر آبان ماه امسال در گفت‌وگوی ویژه خبری نسبت به ثبت نشدن اطلاعات دیوان محاسبات انتقاد کرده بود که این دیوان نسبت به آن واکنش نشان داد.

دیوان محاسبات تأکید کرد از زمان راه اندازی سامانه جمع آوری اطلاعات کارکنان، حقوق و مزایای کارکنانش را از ابتدای سال ۹۷ ثبت کرده و در سال ۱۴۰۰ لیست آن را بر اساس قانون بودجه امسال به خزانه داری کل کشور فرستاده است.

سازمان اداری و استخدامی، اما در جوابیه خود اظهار کرده است "آخرین اطلاعات واردشده که طبق تأکید قانون باید به‌صورت ماهانه انجام شود، با تأخیر شش‌ماهه صورت گرفته و مربوط به پرداخت اسفند ماه سال ۱۳۹۹ دیوان محاسبات کشور در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ است که توسط کارشناس امور مالی بارگذاری شده و در تاریخ ۳۰ مرداد ماه توسط بالاترین مقام مالی دستگاه تائید نهایی شده است. "

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات مشکلات ثبت اطلاعات را ناشی از اختلالی در ارسال تأییدیه دانسته و گفته تمام اطلاعات کارکنان این دیوان در حدود ۸ ماه گذشته ثبت شده است.

به گفته بیت عفری علاوه بر سامانه حقوق و مزایا که دیوان محاسبات آمار چگونگی ثبت اطلاعات ۴ هزار و ۷۲۸ دستگاه کشور را در اختیار دارد، در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری هم تاکنون اطلاعات حدود ۲ میلیون و ۲۶۶ هزار نفر تقریباً ثبت شده است.

او افزوده است سازمان اداری و استخدامی به جای پرداختن به نام دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات، ضعف سامانه و نظام پرداخت کارکنان دولت را سامان دهد.
 
تعداد بازدید : 7


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۷۸۳۴۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
بقیه سازمان ها هم باید اطلاعاتشون رو وارد کنن تا سیستم یکپارچه ای بدست بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین