پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
یکی از مشکلات امروزین محققان، دانشجویان و اهالی قلم، دسترسی به فایل ورود متن یک مقاله یا کتاب و حتی تمایل به دستیابی به فایل ورود یک تصویر از صفحات یک کتاب یا نوشته خاص می‌باشد. درخواستی که می‌تواند در طیفی از استفاده بهینه تا تقلب، کاربرد داشته باشد. امروزه نرم افزار‌ها و سایت‌های مختلفی برای این کار شروع به فعالیت کرده اند. در متن زیر، بشکلی گام به گام با فرآیند نصب نمونه‌ای از این نرم افزار‌ها و سایت‌های تخصصی برای تبدیل یک عکس به نوشته، آشنا می‌شوید

شعار سال: اگر از تایپ کردن خسته شده اید و به دنبال راه ساده هستید با ما همراه باشید تا روشی کاربردی را به شما آموزش دهیم.
 
 تایپ کردن گاهی به معضلی سخت تبدیل می شود به خصوص اگر تعداد کلمات زیاد باشد یا متن های طولانی خسته کننده جلوی شما باشد.
 
برای اینکه شما هم کارتان راه بیفتد، تصمیم گرفتیم مطلب تبدیل عکس به متن را بنویسیم. اگر این موضوع برای شما هم حیاتی است به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

تبدیل عکس به متن با Google Drive
 
طبق معمول، اولین راه تبدیل عکس به متن کمک گرفتن از گوگل است. البته قبل از آن بدانید که برای استفاده از گوگل درایو، حتماً باید یک جیمیل داشته باشید. برای شروع عبارت google drive را در مرورگر کامپیوترتان سرچ کنید و روی لینک یک کلیک کنید. در قدم بعدی روی Go to Drive بزنید.
 
حالا با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که اطلاعات جیمیل‌تان را از شما می‌خواهد. ایمیل و پسوردتان را وارد کنید.
 
حالا روی My Drive کلیک کنید و new folder را انتخاب کنید تا فولدر جدیدی بسازید.
 
پنجره جدیدی باز می‌شود و از شما می‌خواهد که برای فولدرتان اسم بگذارید. بعد از وارد کردن اسم creat را بزنید.
 
بعد از اینکه فولدر جدید در صفحه ظاهر شد، وارد آن شوید و عکس یا عکس‌هایی را که می‌خواهید تبدیل به متن شوند، از صفحه دسکتاپ به داخل فولدر بکشید. (drag-and-drop)
 
در اینجا مدت کوتاهی صبر کنید تا عکس آپلود شود.
 
(اگر فرمت متن شما پی دی اف است و عکس نیست، اول با استفاده از روش‌هایی که در مقاله تبدیل پی‌دی‌اف به عکس گفتیم، فرمت آن را به jpg تغییر بدهید.)
 
وقتی که عکس آپلود شد، روی آن راست کلیک کنید و از قسمت open with گزینۀ google docs را بزنید.
 
در اینجا وارد صفحه‌ای می‌شوید. در بالای صفحه که عکس مورد نظر خودتان را می‌بینید. پایین‌تر که بیایید نوشتۀ قابل ادیت را حاضر و آماده پیدا می‌کنید.
 
از مسیر file>> download>> Microsoft word متن خودتان را تحویل بگیرید.

تبدیل عکس به متن با سایت
 
یکی از روش‌های دیگر برای تبدیل عکس به متن آپلود تصاویر در سایت‌هایی است که دقیقاً کارشان همین است. این سایت‌ها دو دسته هستند. یک‌سری از آن‌ها خارجی هستند که می‌توانید برای متن‌های انگلیسی و گاهی هم فارسی از آن‌ها استفاده کنید. یک‌سری اما وطنی هستند و زبان فارسی را پشتیبانی می‌کنند. در ادامه سه‌تا از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنم.
 
سایت ocr.space
 
سایت ocr.space برای تبدیل عکس به متن در زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها توصیه می‌شود. متاسفانه این سایت زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند، اما اگر آن را روی زبان عربی تنظیم کنید تا حدود زیادی جواب می‌دهد.
 
برای شروع کار وارد سایت شوید. از طریق قسمت choose file عکس مورد نظرتان را آپلود کنید. زبان را روی حالت عربی قرار بدهید و در نهایت start ocr را بزنید.
 
وقتی پیغام داد که همه‌چیز با موفقیت انجام شده است (همان کادر سبزرنگ عکس پایین)، آن‌وقت اسکرول کنید و به پایین صفحه بروید تا دو کادر قرمز و بزرگی را که در عکس علامت زدم، ببینید.
 
این کادر همان متن شماست. از اینجا می‌توانید آن را کپی کنید و در هر جایی که دلتان می‌خواهد از آن استفاده کنید. البته گزینۀ دانلود هم آن کنار هست که با زدن آن فایلش را حاضر و آماده تحویل‌تان می‌دهد.
 
توجه داشته باشید که استفاده از این روش خیلی دقیق نیست و باید در نهایت خودتان بازهم نگاهی به آن داشته باشید، ولی به هر حال از تایپ کردن کل متن بهتر است.
 
سایت newocr.com
 
سایت newocr.com یکی از سایت‌های تبدیل عکس به متن است که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند، پس دقتش به نسبت سایت قبلی بیشتر است. برای تبدیل عکس‌هایتان به متن، وارد این سایت شوید و طبق معمول گزینه choose file را بزنید. فایل‌تان را که آپلود کردید، preview را کلیک کنید.
 
اگر دقت کنید، می‌بینید که خود سایت تشخیص داد که زبان متن فارسی است.
 
حالا وقتش رسیده تا OCR را کلیک کنید.
 
بعد از کلیک به پایین صفحه بروید تا متن‌تان را حاضر و آماده تحویل بگیرید. دانلود را بزنید و متن را با فرمت ورد ذخیره کنید.
 
سایت ایرانی متن یار
 
متن‌یار سایت ایرانی تبدیل عکس به متن است که برای استفاده از امکاناتش اول باید در آن عضو شوید. سایت را که باز می‌کنید، بعد از واردشدن به حساب کاربری خودتان، باید فایل مورد نظرتان را در کادر آپلود کنید.
 
بعد که آپلود کردید، گزینه نمایش را بزنید. حالا خیلی راحت می‌توانید از کادر سمت چپ متن خودتان را کپی کنید.

تبدیل عکس به متن با نرم‌ افزار

یک راه دیگر که می‌توانید به‌وسیلۀ آن زحمت تایپ کردن را از سر خودتان باز کنید، استفاده از نرم‌ افزارهای مختلف است که در ادامه معرفی خواهیم کرد:
 
نرم افزار Readiris Corporate
 
نرم افزار Readiris Corporate روی ویندوز کار می‌کند و قبلاً فقط از زبان‌های خارجی پشتیبانی می‌کرد اما در نسخۀ جدیدش زبان فارسی را هم اضافه کرده است.
 
به این دسته از نرم‌افزارها یا کلاً هر سایت یا اپلیکیشنی که قابلیت تبدیل عکس به متن را داشته باشد، OCR می‌گویند. پس فقط کافیست تا نرم‌افزارهای OCR را در گوگل سرچ کنید تا غی راز این نر م‌افزار مشهور و محبوب، پیشنهادهای دیگری هم دستتان را بگیرد.
 
نرم افزار ایبو
 
با نرم‌ افزار و اپلیکیشن ایبو شما می‌توانید خیلی راحت هر تعداد عکسی را که خواستید روی گوشی خودتان آپلود کنید و سپس همه‌ را به متن قابل ویرایش تغییر بدهید. یعنی فقط کافیست با دوربین موبایل‌تان عکس بگیرید و تحویل نرم‌افزار بدهید تا متنش را برایتان استخراج کند.

تبدیل عکس به متن با ربات تلگرام
 
سایت متن‌یار را که برای تبدیل عکس یادتان است، این سایت یک ربات تلگرامی هم برای این تبدیل دارد. وارد سایتش که شوید، می‌توانید با یک کلیک از آن استفاده کنید.
 
البته ربات دیگری که می‌خواهم به شما معرفی کنم، اسمش OCR است. از طریق این ربات، هم به زبان انگلیسی و هم فارسی می‌توانید عکس‌هایتان را در قالب تکست دانلود کنید.
خب تمام شد!
 
تبدیل عکس به متنتمام روش‌ها و دوز و کلک‌های کاربردی تبدیل عکس به متن را برایتان توضیح دادم. امیدوارم که این مطلب بتواند باری از روی دوش شما بردارد و باعث شود تا کارهایتان سریع‌تر پیش برود. اگر احیاناً سوالی دارید یا ایدۀ جدیدی برای تبدیل عکس به متن دارید، برایمان کامنت بگذارید تا بلافاصله به آن پاسخ دهیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسون ، تاریخ انتشار:  7 آذر 1400، کدخبر: 373028،www.purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین