پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
مشاور امور بانوان شهرداری تهران گفت: هر طرحی که از سوی هسته‌های مسئله محور انقلابی ارائه شود که زنان را از مسئله بودگی به سمت حلال مسئله بودن سوق بدهد و این طرح‌ها قابلیت اجرایی شدن داشته باشند از سوی شهرداری تهران حمایت می‌شوند.
شعار سال: اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران در آیین افتتاحیه اولین رویداد تخصصی هسته‌های مسئله محور بانوان که از سوی معاونت خواهران بسیج دانشجویی تهران بزرگ و در محل سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: زنان ما سال هاست که در بن بست‌های دوگانه‌هایی مانند ازدواج یا تحصیل، مادری یا اشتغال گیر کرده اند، اما اگر نگاه فرصت محور داشته باشیم این دوگانه‌ها خیلی کم رنگ خواهند شد.

وی با بیان اینکه دختران ما باور ندارند که می‌توانند یک مدل زندگی را خلق کنند که از طریق آن هم شکوفا شوند و هم در پیرامون آن‌ها مدام اتفاقات مثیت بیفتد و از طرفی در کنار تاثیرگذاری بالا و مادری خوب به کنش‌های اجتماعی خود بپردازند، افزود: جامعه و همچنین ساختارها، نظامات رسمی، دولت و قوانین ما هنوز تناسبی با انعطاف و تعدد نقش‌های زنانه ندارند؛ از این رو ما باید الگو‌هایی را برای حل مسئله را خلق کنیم.

اردبیلی اظهار کرد: علت اینکه رهبر معظم انقلاب ۱۰ سال پیش را سال آغاز گام دوم انقلاب اعلام نکردند این است که ما در آن زمان هنوز آمادگی ورود به گام دوم را نداشتیم. با این وجود امروز شما دانشجویان آماده کنندگان گام دوم انقلاب هستید و شما امروز دقیقا همان نقش را دارید که هسته‌های کنش پیش از انقلاب دور هم جمع می‌شدند و مخفیانه طرح انقلابی خود را می‌ریختند و آن را پیاده می‌کردند و گسترش می‌دادند و در نهایت انقلاب را محقق کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب گام دوم قاعدتا باید به دست شما دانشجویان محقق شود و رهبر معظم انقلاب نیز در حال رصد این فرصت هستند، اضافه کرد: ما باید به گونه‌ای به جهان، آینده، تغییر و فرصت‌های پیش رو نگاه کنیم که ما نیز امید رهبری را در دل خود حس کنیم و آن لحظه است که ما می‌توانیم بگوییم وارد گام دوم انقلاب شده ایم و من فکر می‌کنیم که در پیچ تاریخی گام دوم انقلاب نبض امیدافزایی و ایجاد فرهنگ فرصت سازی، مثبت اندیشی، کنش فعال و کنش خلاقانه به شدت دست زنان است و آن‌ها باید این فرهنگ را تولید کنند.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران گفت: اگر باور داریم که محوریت فرهنگی- تربیتی خانواده، جوامع و نسل‌ها بر عهده زنان است پس باور، فرهنگ و شوق گام دوم نیز دست زنان است و اگر زنان بتوانند این علم را بلند کنند مطمئنا خانواده و محیط پیرامونشان وارد گام دوم می‌شود و اشاعه می‌یابد.

اردبیلی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که شاید در گام دوم انقلاب نقش زنان حتی مهم‌تر از نقش مردان باشد، بیان کرد: تفاوت راه حل‌های دانشجویان گام دوم انقلاب با دانشجویان گام اول در نوآورانه بودن، ساختارشکنانه بون و آینده گرا بودن در عین حفظ اصول و مبانی است.

وی تصریح کرد: هر طرحی که از سوی هسته‌های مسئله محور انقلابی ارائه شود که زنان را از مسئله بودگی به سمت حلال مسئله بودن سوق بدهد و این طرح قابلیت اجرایی شدن داشته باشد و بتواند پیچش و تغییر گفتمانی را پیاده کند بنده قول می‌دهم که این طرح‌ها در یکی از محله‌های شهر تهران اجرا شوند و هر طرحی که موفق باشد حتما سال آینده بودجه گسترده تری به آن تعلق می‌گیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۸۱۱۵۵، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
فکر نمی کنین یه مقدار صورت مسئله رو سخت کردین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین