پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
منطقه ۱۹ در جنوبی‌ترین نقطه تهران واقع شده است. این منطقه به کوره‌های آجرپزی‌اش معروف است. به نحوی که این منطقه ۳۷ کوره آجر پزی دارد که البته همه آن‌ها غیر فعال هستند. فروچاله‌هایی که به دلیل این کوره‌ها ایجاد شده یکی از معضلات منطقه است.جمعی از اصحاب رسانه با همراهی شهردار مدیران منطقه منطقه ۱۹ از کوره آجر پزی اسماعیل آباد و دیگر کوره‌های منطقه دیدن کردند.
شعار سال: جمعی از اصحاب رسانه با همراهی شهردار مدیران منطقه منطقه ۱۹ از کوره آجر پزی اسماعیل آباد و دیگر کوره‌های منطقه دیدن کردند. در ادامه این بازدید، اصحاب رسانه سری هم ضایعات فروشان خلازیل (خلازیر) زدند که یکی از نقاط آسیب خیر منطقه به حساب می‌آید.

 منطقه ۱۹ در جنوبی‌ترین نقطه تهران واقع شده است. این منطقه به کوره‌های آجرپزی‌اش معروف است. به نحوی که این منطقه ۳۷ کوره آجر پزی دارد که البته همه آن‌ها غیر فعال هستند. فروچاله‌هایی که به دلیل این کوره‌ها ایجاد شده یکی از معضلات منطقه است.

شهردار منطقه۱۹ دراین باره می‌گوید: البته این مسأله یک فرصت است؛ می‌توانیم پارکینگ‌ها و طبقات منفی را در این فضا‌هایی که پایین‌تر از معابر اصلی محدوده به وجود آمده پیش بینی کنیم و مشکل فنی از این جهت وجود ندارد. این اقدامات از سمت شهرداری نیاز به بودجه خاصی ندارد و تنها باید سیاست‌های مناسبی اتخاد کنیم و صاحبان این کوره‌ها افراد توانمندی هستند که علاقه‌مند به سرمایه گذاری برای تعریف پروژه‌های بزرگ مقیاس در این محدوده‌ها هستند.

مهدی هدایت با بیان اینکه ۴ تا ۵ هزار صنف در خلازیل شکل گرفته است، ادامه می‌دهد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی در این محدوده به دلیل پهنه آن و نبود امکانات و خدمات است. اگر موانع قانونی اخد پروانه را برای این افراد حل کنیم می‌توان این خدمات را ارائه و این محدوده را به یک مرکز اقتصادی تبدیل کرد.

شهردار منطقه ۱۹ به تهیه سه سناریو برای خلازیل اشاره می‌کند و می‌گوید:پیشنهاد ما این است که پارکی که در بخشی از این محدوده شروع به ساخت شده را ادامه دهیم و بخشی که در آن ساخت وساز شده و فعالیت‌های اقتصادی در آن شکل گرفته را ساماندهی کنیم چرا که این بخش قابلیت جمع کردن و از بین بردن ندارد.

هدایت همچنین می‌گوید: باید برای بخش ضایعات برنامه‌ای تعریف و برای بخش فروش نیز برنامه‌ای جداگانه در نظر بگیریم. تلاش ما این است که ظرف دوماه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شود. بافت مسکونی چسبیده به محدوده خلازیل نداریم. مالکان این محدوده نیز توان اقتصادی دارند و آمادگی دارند تا با اخذ پروانه معابر آن را اصلاح و زمینه ساماندهی آن را فراهم کنند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، کد خبر:۶۴۱۷۹۷، تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۴۰۰، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
چرا می گن خلازیل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین