پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۱ در دیدار شورای عالی سازمان نظام پرستاری تأکید کردند: من اصرار دارم این مطلب گفته بشود تکرار بشود بازْتکرار بشود تا همه بدانند که پرستار یک نیروی خدماتیِ صِرف نیست، یک نیروی حیات‎بخش است. حقیقتاً در خدمات پزشکی وقتی انسان محاسبه می‎کند، نقش پرستار یک نقش درجه یک باید تعریف بشود.
شعار سال: گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۱ در دیدار شورای عالی سازمان نظام پرستاری، به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار برای نخستین‌بار در پایگاه اطلاع‎رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد که به شرح ذیل است:

آنکه من لازم می‌دانم تأکید بکنم، منزلت پرستار است. من اصرار دارم این مطلب گفته بشود تکرار بشود بازْتکرار بشود تا همه بدانند که پرستار یک نیروی خدماتیِ صِرف نیست، یک نیروی حیات‌بخش است. حقیقتاً در خدمات پزشکی وقتی انسان محاسبه می‌کند، نقش پرستار یک نقش درجه یک باید تعریف بشود.

اگر پزشک خوبی باشد، بیمارستان خوبی باشد، امّا پرستار خوبی نباشد، هیچ تضمینی برای بهبود بیمار وجود ندارد؛ درحالی‌که اگر چنانچه فرض کنیم شرایط خیلی شرایط خوبی هم نباشد، امّا یک پرستار دلسوزی بالا سر باشد، احتمال بهبود در آن بیمار وجود دارد؛ یعنی یک چنین وضعی است وضع پرستار. این را باید همه بدانند. هم خود پرستار‌ها به این منزلت و جایگاه مهم و رفیع توجّه کنند و قدر کارشان را بدانند... هم مردم و مسئولین بدانند. این یک طرف قضیّه است.

یک طرف دیگر هم فشار زیادی است که بر پرستار می‌آید؛ یعنی پزشک، عنصر مسئولی است در مقابل بیمار و حقیقتاً هم خدمت پزشکی یک خدمت بسیار باارزش و بی‌بدیلی است، لکن آن مقداری که پرستارِ یک بیمار زیر فشار روحی و عصبی قرار می‌گیرد، پزشکْ اصلاً آن مقدار زیر فشار قرار نمی‌گیرد. آه و ناله‌ی بیمار را بشنو، شکایتش را بشنو، دردش را بدان، مرتباً از او پذیرایی کن،‌تر و خشکش کن؛ مگر شوخی است این‌جور کارها؟ کسی دو ساعت پهلوی یک بیمار بنشیند با تعهّد، آن وقت میفهمد که پرستاری که بنا است در روز و شب چندین ساعت با بیمار‌های مختلف سر و کار داشته باشد چه می‌کشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۴۰۰، کدخبر:، iqna.ir،۴۰۱۹۸۴۳
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین