پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
تا حدود 10سال پیش، کل دستگاه های سونوگرامی دامی از خارج تامین می شد و در اختیار چهار کشور بود. بعضی وقت ها، حتی دستگاه هایی که برای تعمییر ارسال می شد را هم پس نمی دادند. تا اینکه چند جوان تصمیم به ساخت آن گرفتند و در دو مرحله، دستگاه ساخته شد و ایران پنجمین کشور صاحب این فناوری گردید.
شعار سال: تعمیر نمیکردند، دستگاه‌های خودمون رو هم پس نمیدادند!
 
اوایل دهه نود دامداری صنعتی در ایران داشت جون میگرفت، ولی دامدار‌های ایرانی با یه مشکل اساسی مواجه بودند و آن هم این بود که دستگاه سونوگرافی دامی که یکی از اساسی‌ترین نیازهاشون بود بهشون فروخته نمیشد.

در واقع کشور‌های دارنده‌ی این تکنولوژی نه تنها دستگاه به ایران نمیفروختند بلکه دستگاه‌هایی که برای تعمیرات فرستاده بودیم را هم پس نمیدادند.

تا اینکه چندتا جوون اصفهانی تصمیم گرفتند این دستگاه را بسازنند، ولی با تمسخر اطرافیان مواجه شدند، چون فناوری ساخت این دستگاه فقط در اختیار چهار شرکت در دنیا بود یعنی هیتاچی ژاپن، ایماگو فرانسه، سامسونگ کره و جنرال الکتریک آمریکا.

اما بچه‌ها ناامید نشدند و با تلاش و پشتکار اولین نمونه‌ی سونوگرافی دامی را در سال ۹۳ ساختند، ولی چون اندازه‌ی بزرگی داشت و حمل و نقلش سخت بود دامدار‌ها ازش استقبال نکردند تا اینکه دوتا دامدار دلسوز تصمیم به حمایت از این دستاورد ایرانی گرفتند و گفتند ما از دستگاه شما استفاده میکنیم به شرط اینکه ظرف سه ماه نمونه‌ی کوچکتر و با اندازه‌ی استانداردش را بسازید.

بچه‌های شرکت یکتا صنعت ناجی هم قول مردونه دادند و مردونه هم پای قولشون ایستادند و با تلاش شبانه روزی ظرف سه ماه دستگاه با اندازه مناسب و امکانات کامل را تحویل دادند و مورد استقبال دامدار‌های وطنی هم قرار گرفت.

الان ایران به عنوان پنجمین کشور دارنده‌ی تجهیزات سونوگرافی دامی صادرکننده‌ی این تجهیزات محسوب میشه و علتش هم همت جوون‌های نخبه و حمایت دامدار‌های با غیرت کشورمونه

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی بیداری ملت
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین