پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع اصلی امحای کامل سلاح‌های شیمیایی در جهان هستند.
شعار سال: زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غرب آسیا (خاورمیانه) گفت: ما موضع دیرینه و اصولی خود مبنی بر محکومیت شدید استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکانی و تحت هر شرایطی را تکرار می‌کنیم.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: تنها تضمین مطلق که سلاح‌های شیمیایی دوباره مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، انهدام کل تمام سلاح‌های شیمیایی در سراسر جهان و همچنین انجام تمام اقدامات لازم برای اطمینان از عدم تولید و استفاده از چنین سلاح‌هایی در آینده است.

ارشادی اضافه کرد: در حقیقت، این هدف اصلی کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی است که تنها از طریق اجرای کامل، متعادل، مو ثر و غیر تبعیض آمیز آن و همچنین جهان شمولی این کنوانسیون قابل تحقق است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: مایه نگرانی جدی است که در نتیجه عدم پایبندی آمریکا، به عنوان تنها عضو کنوانسیون که هنوز دارای سلاح شیمیایی است، به تعهدات خود در مورد آخرین مهلت برای انهدام سلاح‌های شیمیایی، این هدف هنوز تحقق نیافته است.

دیپلمات ارشد جمهوری سلامی ایران در سازمان ملل گفت: مانع دیگر در این زمینه عدم جهانشمولی کنوانسیون است. برای رسیدن به این هدف متعالی، رژیم اسرائیل باید وادار شود، بدون هیچ پیش شرط یا تأخیر بیشتر، به این کنوانسیون بپیوندد.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما بار دیگر نسبت به اثرات جدی سیاسی شدن اجرای کنوانسیون بر اقتدار و اعتبار آن هشدار داده و به همین دلیل خواستار عدم سیاسی کاری در فعالیت سازمان منع سلاح‌های شیمایی هستیم. همه اعضا باید از سوء استفاده از این سازمان با انگیزه‌های سیاسی برای پیشبرد اهداف ملی خود اجتناب کنند.

ارشادی گفت: در این زمینه، به رغم تلاش‌های قابل توجه دولت سوریه در اجرای تعهدات خود بر اساس کنوانسیون از جمله انهدام کامل، در کمترین زمان ممکن و تحت شرایط سخت، تمام ۲۷ تاسیسات تولید سلاح‌های شیمیایی خود که به تایید سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز رسیده است، برگزاری جلسات ماهانه شورا برای بررسی پرونده سوریه هیچ توجیهی ندارد. وی تاکید کرد: اینگونه جلسات بجای کمک به اهداف کنوانسیون، اقتدار آن و اعتبار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را تضعیف و بحران اعتبار شورای امنیت را نیز عمیق‌تر می‌کنند.

ارشادی گفت: ما از ارائه نود وهفتمین گزارش ماهانه سوریه در مورد فعالیت هایش درباره انهدام سلاح‌های شیمیایی و تاسیسات تولید آن‌ها استقبال می‌کنیم.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر خواستار تضمین فعالیت مستقل، بی طرفانه و حرفه‌ای سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۶۰۴۱۳۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین