پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
عباسی گفت: قبل از صدور رای برای کمک به باشگاه‌ها تمام نمایندگانشان را خواستیم. آقای صدری آن روز کجا بودند؟ می‌گفتند او کرونا گرفته و تلفنی صحبت می‌کردند. اصلا آن‌ها مدارک قابل بارگذاری هم نداشتند در حالی که صدری دائم می‌گوید ما ۹۸ درصد تاییدیه گرفتیم! اصلا بارگذاری هم تاییدیه هم ندارد؛ مردم یک سری مسائل را نمی‌دانند و این افراد روی یک سری مسائل اشتباه تاکید می‌کنند. وقتی حسابرسی نشدند، مالکیت ندارند چه مدارکی بارگذاری کردند؟!
شعار سال: کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تصمیم به حضور مشروط استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا گرفت، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها چنین درخواستی را نپذیرفت بلکه از اعطای مجوز به باشگاه گل گهر سیرجان نیز امتناع کرد. AFC در حالی مخالفت خود با ارائه مجوز حرفه‌ای به سرخابی‌های فوتبال ایران گرفت که روند بررسی مدارک این باشگاه‌ها نشان می‌دهد همه چیز بر اساس سوابق سال‌های گذشته آن‌ها سنجیده شده است.

سعید عباسی رئیس و عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌هایی که بعد از حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا صورت گرفته و صدری کمیته بدوی را مقصر اعلام کرده است گفت: من همه صحبت‌ها را از روز گذشته شنیدم و تلاش کردیم سکوت کنیم. مشکل اصلی ما این است که بدون درنظرگرفتن قوانین و اینکه حرف دیگری را گوش نمی‌دهد. آقای صدری کمی بی تقوایی کرد؛ شاید از جهتی حق دارد چرا که هوادار او را تحت فشار قرار می‌دهد. آن‌ها برای فرار کردن از ماجرا مجبور هستند موضوع را گردن کسی بیندازند.

او ادامه داد: ما کالایی را خارج از ایران می‌خریم و شرکت بازرسی می‌کند و براساس چک لیست‌ها می‌گوید این کالا این مشخصات را دارد یا نه. ما در معیارهایمان برای باشگاه‌ها نیز این کار‌ها را انجام می‌دهیم. ما هم یک چک لیست داریم و براساس آن کمیته بدوی باشگاه‌ها را بررسی می‌کند.

او درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون مقصر این اتفاقات است گفت: ما هرچه مصاحبه نمی‌کنیم و دندان به جگر می‌گذاریم فایده ندارد. اصلا فدراسیون کاره‌ای نیست و نقش حمایتی دارد؛ مثلا اگر کار جایی کند لابی می‌کند. اینکه گردن ما می‌اندازیم باید بگویم که این موضوع مستقیما به باشگاه مربوط است و به هیچ کسی دیگری ربط ندارد.

عباسی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا مجبور به گرفتن صدور مجوز حرفه‌ای بودند گفت: سرخابی‌ها اگر قرار نبود به جام باشگاه‌های آسیا بروند، می‌توانستند مجوز حرفه‌ای نگیرند. پس شرط حضور در آسیا داشتن مجوز حرفه‌ای است و گرنه باید مجوز ملی (یک رده پایین تر) بگیرد. این موضوع هیچ مشکلی هم ایجاد نمی‌کند و من چند سال در تراکتور این کار را انجام دادم.

او با بیان اینکه صدری اصلا در جریان ماجرای حرفه‌ای سازی نیست، گفت: ما همیشه به AFC دروغ گفتیم و آن‌ها هم می‌دانند و در حال مماشات هستند. دلیل آن هم هواداران زیاد ایران است که یک برگ برنده برای AFC مقابل فیفا است و به همین خاطر با ما کنار می‌آیند. این اتفاق یک مصیبت برای باشگاه است که آقای صدری گردن ما و دیگران می‌اندازد. او اصلا در جریان‌ای مسائل نیست. من حاضرم در جلسه‌ای با دوستان باشم و معیار‌ها را جلوی این مدیران عامل بگذاریم. بگوییم خودتان توضیح بدهید؛ اصلا در باغ نیستند!

او در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس تا ۳۰ اکتبر ترازنامه مالی خود را بارگذاری و طلب کالدرون را پرداخت کرده بود گفت: باز هم می‌گویم که ما مسائل را از دید خودمان می‌گوییم و روی آن پافشاری می‌کنیم و به نظر دیگران کاری نداریم. وقتی پنجره بارگذاری بسته شد هیچ باشگاهی دیگر نمی‌تواند مدرک جدید را بارگذاری کند. وقتی کمیته بدوی باشگاه‌ها را رد شدندهیچ مدرک جدیدی قابل بارگذاری نیست. ما اصلا دو مدیرعامل را قبل از صدور رای ندیدیم. این موضوع هم که صدری می‌گوید کمیته بدوی به ما نامه زده اصلا درست نیست و ما اجازه این کار را نداشتیم و مسئول نیستیم.

عباسی درباره اینکه کمیته بدوی کمکی برای برون رفت دو باشگاه از خطر حذف انجام داد یا خیر گفت: قبل از صدور رای برای کمک به باشگاه‌ها تمام نمایندگانشان را خواستیم. آقای صدری آن روز کجا بودند؟ می‌گفتند او کرونا گرفته و تلفنی صحبت می‌کردند. اصلا آن‌ها مدارک قابل بارگذاری هم نداشتند در حالی که صدری دائم می‌گوید ما ۹۸ درصد تاییدیه گرفتیم! اصلا بارگذاری هم تاییدیه هم ندارد؛ مردم یک سری مسائل را نمی‌دانند و این افراد روی یک سری مسائل اشتباه تاکید می‌کنند. وقتی حسابرسی نشدند، مالکیت ندارند چه مدارکی بارگذاری کردند؟!

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: کمیته صدور مجوز ۵ معیار اساسی دارد و کل این معیار صد گرید A دارد و اگر ۹۹ تای آن انجام شود به خاطر همان یک گرید رد می‌شوند. چینی‌ها به خاطر همین موضوع رد شدند. مگر AFC عاشق چشم و ابروی ماست که بگوید شما شرکت کنید؟ در این سال‌ها ما اصلا نمی‌توانستیم مجوز بگیریم. شرایط باشگاه فولاد با آن چه که بارگذاری کرده بود مغایرت داشت و ما تا لحظه آخر رد کرده بودیم. اما متوجه شدیم که در بارگذاری اشتباه کرده بودیم و همه چیز درست بود. باز هم تاکید می‌کنم که کمیته بدوی به AFC رای خود را اعلام و آن‌ها بررسی می‌کنند و به باشگاه‌ها اعلام می‌شود.

عباسی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اگر کمیته بدوی باشگاه‌ها را رد نمی‌کرد، AFC هم این تیم‌ها را حذف نمی‌کرد؛ گفت: اصلا ربطی ندارد. ۱۳ صفحه چک لیست به ما دادند و ما تعهد دادیم که راست می‌گوییم و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. آن‌ها خودشان هم ریز مسائل را درآوردند تا فردا پرسپولیس نیاید بگوید ما خیلی گل هستیم و ۹۸ درصد تایید شدیم! باز هم برای من سوال است که وقتی باشگاهی حسابرسی نشده چه چیزی بارگذاری کردند؟ آقای صدری شما چه چیزی را بارگذاری کردید؟ استقلال هم دقیقا همین مشکلات را داشت به جز بحث بدهی هایش که در آن زمان آن‌ها پرونده باز نداشتند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۵۹۰۴۹۶، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین