پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کنفرانس خبری ثبت استاندارد ملی ۴-۲۱۱۲۲، درباره سامانه‌های نظارت تصویری مورد استفاده در کاربردهای امنیتی برگزار شد.

شعارسال: این نشست با حضور اعضای هیأت‌مدیره و روسای کمیسیون‌های تخصصی اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی و رسانه‌های تخصصی برگزار شد. در ابتدای این نشست مسعود شنتیایی، رییس اتحادیه، سخنرانی و سپس سعید صفوی دبیر تدوین استاندارد و عضو هیات‌مدیره اتحادیه در خصوص فعالیت‌های کمیسیون نظارت تصویری مطالبی را بیان کرد.

صفوی در این باره گفت: این کمیسیون در سال۹۳ به بررسی فنی، تخصصی مناقصات و خرید تجهیزات دوربین مداربسته و تعیین نسبت‌های کیفی قیمتی آن‌ها با توجه به صرفه و صلاح کشور و همچنین بررسی استانداردهای روز دنیا و تطبیق آن با شرایط مورد نیاز کشور و تدوین استانداردهای بومی پرداختند و سپس فهرست بهای خدمات فنی مهندسی مطابق با شرایط فنی کار و وضعیت اقتصادی کشور تهیه و قوانین و بخشنامه‌ها و مقررات و تعیین مقررات مخل فعالیت‌های صحیح قانونی شرکت‌ها بررسی و اصلاح و یا حذف برخی از موارد به مراجع قانونی ذیربط پیشنهاد شد.

وی از دیگر فعالیت‌های این کمیسیون را بررسی آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیک روز دنیا و امکان بومی‌سازی قابل استفاده در داخل کشور و بررسی شرایط بازرگانی و تولیدی در کشور و تعیین کالاهای با قابلیت‌های تولید داخلی و کالاهای غیرقابل تولید ذکر کرد.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص فرایند تدوین استاندارد بیان کرد: بیش از ۱۶داکیومنت در خصوص سیستم‌های نظارت تصویری جمع آوری شده است و با پارامترهایی همچون تاریخ انتشار مقاله یا مطالب مورد بررسی، اعتبارسنجی نویسنده و یا سایت منتشر کننده مطالب مورد بررسی، جامع بودن مطالب ارایه شده در حوزه مربوطه و فراگیر و کاربردی بودن مطالب بررسی و ارزیابی شدند.

وی افزود: در نهایت انتخاب استاندارد BSEN ۵۰۱۳۲-۷ که اقتباس از استاندارد EN۵۰۱۳۲-۷ و آخرین ویرایش سال ۲۰۱۱صورت گرفت و درخواست در سامانه استاندارد ملی ایران را ثبت کردیم که در ۱۹ آبان‌ماه پارسال در کمیته برنامه‌ریزی تایید شد.

صفوی در ادامه گفت: این کمیته در ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ جهت تایید تدوین استاندارد ملی با حضور طیف مختلفی از دست‌اندرکاران این حوزه و تایید اکثریت اعضا حاضر جهت تدوین این استاندارد برگزار شد و پس از آن به ترجمه متن استاندارد پرداختیم که در ۱۲جلسه بررسی و اعلام نظر اعضا کمیسیون روی متون ترجمه شده به طول انجامید.

به گفته وی از دیگر موارد این فرایند، اعمال اصلاحات و بومی‌سازی برخی از موارد موجود در متن استاندارد و برگزاری کمیسیون فنی و تایید از سوی اعضا حاضر را می‌توان نام برد که به اداره استاندارد جهت طرح در کمیته نهایی ارایه شد و پس از بازگشت از اداره استاندارد و اعلام استاندارد جدید IEC ۶۲۶۷۶-۴ ترجمه مجدد تغییرات استاندارد جدید صورت گرفت و کمیته فنی مجددا برگزار شد و پس از ارایه گزارش و درخواست جهت کمیته نهایی، این کمیته در اداره استاندارد برگزار شد که پس از سه جلسه بحث و تبادل نظر تایید شد و با اعمال اصلاحات و تغییرات بر استاندارد و ارسال جهت ثبت نهایی و سپس تخصیص کدملی، در نهایت این استاندارد با کد ملی ۴-۲۱۱۲۲ در تاریخ شهریور-مهر ماه ۹۵ در سازمان ملی استاندارد ایران ثبت شد.

این جلسه با تقدیر و تشکر از علی مسعودی عضو هیات‌مدیره اتحادیه از اعضا کمیسیون نظارت تصویری اتحادیه و سعید صفوی خاتمه یافت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 26 آبان 1395، کدمطلب: 95082618435 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین