پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
از روز گذشته و با انتصاب نابجای علی‌عسگری به مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، جریان حامی دولت سابق سعی داشته تا به استناد این انتصاب نادرست، مدیریت کلان در صنعت نفت را غیرتخصصی جلوه دهد. البته نگاهی به گذشته به خوبی نشان می‌دهد که کسی جز بیژن زنگنه را نباید رکورددار انتصابات غیرتخصصی و خارج از حوزه نفت و انرژی دانست.
شعار سال: ادعای انتصابات غیرتخصصی در صنعت نفت در حالی مطرح می‌شود که تمامی معاونان وزیر نفت و مدیران عالی این وزارتخانه تا کنون از نیرو‌های کارآمد و انقلابی متخصص در همین حوزه منصوب شده و انتصاب علی‌عسگری اولین موردی است که از حوزه‌های غیرمرتبط با صنعت نفت صورت گرفته است.

البته نگاهی به گذشته به خوبی نشان می‌دهد که کسی جز بیژن زنگنه را نباید رکورددار انتصابات غیرتخصصی و خارج از حوزه نفت و انرژی دانست.

در دوران وزارت زنگنه بر حوزه نفت و گاز، معاون پژوهش و فناوری از راه‌آهن و معاون برنامه‌ریزی از وزارت نیرو به صنعت نفت آمدند. همچنین مدیران عامل چند شرکت اصلی صنعت نفت که در رده معاون وزیر هستند از حوزه‌های نامرتبط وارد این وزارت‌خانه شدند. مدیر عامل شرکت ملی نفت از گمرک و مدیران عامل دو شرکت پخش و پالایش و نیکو از شاگردان دانشگاهی زنگنه بودند.

علاوه بر این، دو مشاور ارشد وزیر سابق که دارای اختیارات گسترده مدیریتی در وزارت نفت بودند از حوزه‌های شیلات و معدن وارد حوزه انرژی شدند. همچنین جعفر ربیعی، مدیرعامل قبلی هلدینگ خلیج فارس نیز از مترو به نفت کوچ کرده و از نیرو‌های نزدیک به محسن هاشمی رفسنجانی بود.

بر خلاف غوغای رسانه‌ای حامیان دولت قبل، بیژن زنگنه را باید رکورددار انتصابات غیرتخصصی در وزارت نفت دانست. زیر سوال بردن یکی از تخصصی‌ترین ستاد‌های وزارت نفت در دوره‌های مختلف، صرفا به استناد یک انتصاب نادرست، بیش از آن که نقدی تخصصی و فنی تلقی شود، تلاشی سیاسی برای تسویه حساب‌های سیاسی خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رجانیوز، تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۵۴۴۲۳، www.rajanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین