پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
رئیس اتحادیه مواد اولیه کشاورزی گفت: هزینه کرایه حمل و نقل کالا در سال‌های اخیر چهار برابر افزایش قیمت داشته و موجب بالا رفتن قیمت تمام شده مواد اولیه کشاورزی از جمله کود، سهم و بذر شده است؛ البته ناگفته نباشد کمبود مواد اولیه کشاورزی در کشور وجود ندارد.
شعار سال: محمد درویش رئیس اتحادیه مواد اولیه کشاورزی اظهار داشت: دلایل گوناگونی در گرانی مواد اولیه کشاورزی وجود دارد، یکی از دلایل این روز‌ها اعمال مالیات بر ارزش افزوده است که این موضوع موجب افزایش ده درصدی قیمت مواد اولیه کشاورزی شده است.

وی افزود: گرانی کود‌های وارداتی به دلیل قیمت جهانی موجب گرانی کود کشاورزی در بازار داخلی شده است، چین به عنوان مهم‌ترین تولید کننده کود در جهان به دلیل صادر نکردن کود خود به سایر کشور‌ها بازار جهانی این کالا را تحت تاثیر قرار داده است که بالای ۳۰ درصد افزایش قیمت را در این کالا‌ها شاهد هستیم.

این مقام صنفی ادامه داد: هزینه کرایه حمل و نقل کالا در سال‌های اخیر چهار برابر افزایش قیمت داشته و موجب بالا رفتن قیمت تمام شده مواد اولیه کشاورزی از جمله کود، سهم و بذر شده است؛ البته ناگفته نماند کمبود مواد اولیه کشاورزی در کشور وجود ندارد.

درویش درباره اینکه چه میزان از بذر‌های موجود در بازار وارداتی است؟ پاسخ داد: بذر‌ها مختلف هستند، اما بخش قابل توجهی از بذر‌های موجود در بازار در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود و بخش اندکی از بذر‌ها به شکل وارداتی در بازار است که به دلیل اینکه تولید این بذر‌ها در داخل کشور از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه نیست و امکان تولید آن وجود ندارد؛ بنابراین ناچار هستیم که واردات را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بذر‌هایی که در خارج از کشور تولید می‌شود به دلیل اینکه از علوم جدید استفاده شده بهره وری بالایی در حجم بالای تولید دارد، واردات بذر‌ها از هلند، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن و امریکا به ایران صورت می‌گیرد؛ بذر‌های این کشور‌ها با کیفیت و استاندارد‌های جهانی و قابل کشت در ایران است.

رئیس اتحادیه مواد اولیه کشاورزی تصریح کرد: بذر‌های گوجه فرنگی، خیار، هندوانه و... از خارج کشور تامین می‌شود، که این بذر‌ها در کیفیت و عملکرد محصول بسیار کارایی دارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۵۹۱۰۳۵، www.purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین