پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
گروهی از دانش‌آموختگان مامایی و خانواده‌های آنان با راه‌اندازی کارزاری از وزیر بهداشت خواسته‌اند به مشکلاتشان رسیدگی شود.

شعار سال:در متن این کارزار که بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است: «همان طور که مستحضر هستید از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۴۲ بار، مقام معظم رهبری بر «مسئله جمعیت» و ضروت اصلاح رویه غلط گذشته در تحدید نسل، تأکید فرموده‌اند و قطعاً ضرورت مسئله جلوگیری از کاهش جمعیت جوان برای کشور از چشمان تیزبین شما مسئولان ولایت‌مدار نیز دور نمانده است.
 
امضاکنندگان ذیل ضمن احترام به اقشار مختلف گروه‌های پزشکی، به‌عنوان عضوی از جامعه مامایی ایران، اعلام می‌دارند با عنایت به نقش تأثیرگذار دانش‌آموختگان رشته مامایی، استفاده بهینه از این سرمایه‌ها و توجه به توانایی‌ها و پتانسیل موجود در کشور، کمک شایانی به اقتصاد سلامت در جهت بهبود شاخص‌های رشد جمعیت و باروری و زایمان ایمن خواهد نمود.
 
لذا از حضرت‌عالی تقاضا می‌کنیم با صدور دستورات لازم و توجه به موارد ذیل برای حل مشکلات زنان جامعه مادران و دختران که بیش از نیمی از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند، اقدامات مقتضی به‌عمل آید:
 
۱. پذیرش دانشجوی مامایی مطابق با نیازها و بازار کار انجام شود و کیفیت آموزش ارتقا پیدا کند.
 
دلایل الزام این موضوع از نظر متخصصین:
 
الف. پیشگیری از اتلاف‌وقت و سرمایه‌های مالی و جانی

ب. پیشگیری از مهاجرت نخبگان
 
۲. توجه به ایجاد اشتغال و سامان‌دهی شاغلین مامایی در حوزه کاری‌ای که برای آن تربیت شده‌اند و ارتقاء کیفیت خدمات سلامت خانواده به‌جای افزایش آمار خدمات بی‌کیفیت
 
۳. پیگیری اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی که بارها تصویب شده ولی به مرحله اجرا در نیامده است. اجرای این طرح از هر جهت به‌نفع اقتصاد سلامت می‌باشد.
 
۴. تعریف مامای دارای دفتر کار در سطح‌بندی خدمات و سیستم ارجاع و استفاده از توانمندی‌های علمی و نفوذ کلامی و ارتباط عاطفی که بخش خصوصی مامایی با مراجعین خود دارند (جهت تشویق به فرزندآوری و ارائه مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا به مادران و جامعه).
 
۵. برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایای شاغلین به‌خصوص در بیمارستان‌های خصوصی
 
۶. تسهیل شرایط ادامه تحصیل برای کاردان‌های مامایی با سابقه کاری بالای ده سال (خصوصاً در مناطق کم‌برخوردار)
 
۷. اجرای طرح ترویج زایمان طبیعی با حضور مامای بخش خصوصی و رفع نواقص اجرایی آن می‌تواند به خوشایندسازی فرآیند زایمان (رضایت‌مندی و حق احترام به انتخاب مادر) و کم کردن آمار سزارین و ارتقاء شاخص‌های رشد جمعیت کمک قابل‌توجهی داشته باشد.
 
۸. سطح‌بندی درست خدمات در موارد هم‌پوشانی خدمات مامایی با دیگر گروه‌ها که باعث حفظ اخلاق حرفه‌ای و ارائه کار تیمی و حذف هزینه‌های مضاعف می‌شود.
 
در پایان امیدواریم مسئولان محترم با اهتمام به رفع مشکلات گروه مامایی، درجهت سیاست‌های جوانی جمعیت کشور گام‌های موثری بردارند.»
 
این کارزار تا تاریخ ۱۳ اسفند ماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/24743) در حال جمع‌آوری امضاست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان ، تاریخ انتشار:  21 دی 1400، کدخبر: ،www.eskannews.com،39022

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین