پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
آنقدر مبهم و غیر راهبردی حرف زده شده که دانشجوی کارشناسی کشاورزی هم می‌تواند به ضعف برنامه‌ها پی ببرد. ابتدا برای اقای مردی آرزوی توفیق می‌کنیم. اما هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم چنین روندی، مسلما ورود موثر رسانه‌ای خواهیم کرد. بازار ثبات می‌خواهد و یک بعد از ابعاد این ثبات به عملکرد و نوع برنامه‌های شرکت پشتیبانی امور دام وابسته است. خیلی سربسته عرض شد، ان شاالله هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شعار سال:مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از ذخیره‌سازی دام زنده سبک و سنگین به‌جای گوشت منجمد برای نخستین بار خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار راس دام سبک و ۲ هزار راس دام سنگین را به صورت زنده ذخیره‌سازی شده است و به‌تدریج روانه بازار می‌شود.
 
به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محسن مردی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از یکی از کشتارگاه‌های دام شهر ری در استان تهران افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به‌طور معمول گوشت را به صورت منجمد ذخیره می کند که بازارپسندی آن در کشور کمتر است، اما امسال برای نخستین بار گوشت را به صورت دام زنده سبک و سنگین ذخیره کرده‌ایم.
 
 ۱۵۰۰ راس دام سبک و ۲۰۰ راس گوساله کشتار و روانه بازار شد
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان این‌که نگاه ما به بازار و قیمت است، تصریح‌کرد: شب گذشته یک‌هزار و ۵۰۰  گوسفند کشتار شده است که امروز وارد بازار می شود، همچنین ۲۰۰ رأس گوساله کشتار شده هم امروز در بازار توزیع می‌شود.
 
وی گفت: با توجه به شرایط بازار این کشتار و توزیع ادامه خواهد داشت، همچنین حدود ۴۰ هزار تن گوشت گوساله منجمد ذخیره شده داریم و مشکلی در بازار به وجود نخواهد آمد.
 
مردی با بیان اینکه امسال کشور با مازاد دام سبک و سنگین روبه‌روست، ادامه‌داد: در هفته‌های اخیر قیمت گوشت قرمز دام سبک به حدود ۱۳۰ هزار تومان رسیده بود که با توزیع گوشت در ۲ روز گذشته قیمت این محصول در بازار به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه‌کرد: قیمت گوشت گوساله هم به ۱۱۷ هزار تومان کاهش یافته است.
 
کاهش توزیع، علت اصلی گرانی گوشت قرمز در بازار
 
وی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز به خاطر نوسانات تولید نیست، گفت: این افزایش قیمت ناشی از شایعات مربوط به حذف ارز ترجیحی، تلاطم های معمول بازار و همچنین کاهش توزیع در بازار بوده است که با افزایش توزیع این مشکل برطرف خواهد شد.
 
مردی افزود: ما هماهنگی خوبی با سیستم توزیع داریم و با اختیاراتی که وزارت جهاد کشاورزی به شرکت پشتیبانی امور دام داده است، بازار رصد می‌شود و اقدامات را به بهترین نحو انجام می دهیم.
 
خرید و ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن مرغ
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره ذخیره سازی مرغ، بیان‌داشت: حدود ۱۰۰ هزار تن مرغ خریداری و ذخیره شده است، بنابراین سطح ذخایر و تولید بالاست و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.
 
ذخیره سازی ۳ هزار تن تخم‌مرغ در حمایت از تولید
 
وی با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ در کشور به تعادل رسیده است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام برای حفظ بازار در شرایط خاص حدود سه‌هزار تن تخم مرغ ذخیره سازی کرده است.
 
طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی سالیانه نزدیک به ۱۷ میلیون تن انواع محصولات پروتئینی شامل سه میلیون تن گوشت مرغ، ۱۱.۵ میلیون تن شیرخام، ۱.۲ میلیون تن گوشت قرمز و ۱.۲ میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی آگنا  ، تاریخ انتشار:22  دی 1400، کدخبر: ، www.agna.ir،73098

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین