پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
بورس در حال ریزش است. ریزشی که بدلیل دستکاری مسلم دولت قبل در این بازار اتفاق افتاده و شرایط بد اقتصاد کلان و فضای ناآرام سیاسی- اقتصادی بدان دامن زده است. اما رفتار پشت پرده هشت بازیگر اصلی بورس ، بشدت روی تداوم این نابسامانی و واماندگی بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است

شعار سال:شاید برای شما هم این پرسش مطرح شده باشد که بورس در دست چه نهاد‌هایی است و کدام وزارتخانه‌ها بیشترین سهم را دارند؟ دهقان دهنوی رئیس سابق سازمان بورس به این پرسش پاسخ داده است.

همیشه این پرسش مطرح بوده است که کدام بخش و وزارتخانه بیشترین سهم را در بورس دارد؟ به عبارت بهتر این پرسش بیشتر سهامداران بوده است که بورس در دستان چه کسانی است؟
 
محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سابق سازمان بورس طی مصاحبه‌ای در ۱۵ آذرماه امسال در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی به حضور دولت در بازار و سیاستگذاری صنعتی اشاره کرد و گفت:
 
۷۸ درصد مدیریت بنگاه‌های دولتی در بازار سرمایه متعلق به مجموعه چند وزارتخانه، چند درصد هم برای ستاد اجرایی فرمان امان و باقی هم سایر سرمایه‌گذاران هستند.
 
امروز پیمان حدادی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، در یک استوری به نقل از دهقان دهنوی در همین جلسه نوشت:

بازیگران بازار سرمایه چه نهاد‌هایی هستند؟
 
بخش خصوصی: ۲۱ درصد
 
وزارت رفاه و تعاون: ۱۸ درصد
 
وزارت اقتصاد: ۱۷ درصد
 
وزارت نفت: ۱۷ درصد
 
وزارت صمت: ۱۵ درصد
 
وزارت دفاع و پشتیبانی: ۷ درصد
 
ستاد اجرایی فرمان امام (ره): ۳ درصد
 
بنیاد مستضعفان: ۲ درصد
 
البته جمع سهم وزارتخانه‌ها از بورس در این محاسبات ۷۴ درصد است که تقریبا نزدیک به همان درصد (۷۸ درصد) اعلامی دهقان دهنوی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش  ، تاریخ انتشار:  23دی 1400، کدخبر: 233556، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین