پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۰۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
«ثانی الزیودی»، وزیر تجارت خارجی امارات اعلام کرد به دنبال آن هستیم که حجم تجارت با ترکیه را دو یا سه برابر افزایش دهیم.

شعار سال:الزیودی در گفت‌وگو با تلویزیون اقتصادی بلومبرگ امریکا تصریح کرد: «امارات امیدوار است که ترکیه از طریق خدمات لجستیک و سازوکارهای خاص صادراتی‌اش، بازارهای جدیدی به روی ما بگشاید.»
 
وی ادامه داد: امارات خواهان استفاده و مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های گسترده ترکیه در بخش صنعتی، کارگران ماهر، شبکه لجستیک کنونی به ویژه با افریقا است.
 
از سوی دیگر، الزیودی اظهار داشت: دولت امارات در حال ویرایش نهایی توافقات تجاری جدید با هند و اسرائیل است.
 
وی در پایان بدون اشاره به جزئیات اظهار داشت انتظار می رود طی دو ماه آتی این توافقات اعلام شود.
 
امارات و ترکیه در یک سال اخیر در صدد عادی سازی و ازسرگیری رابطه برآمده اند و هم اکنون به دنبال بهبود و تقویت روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری هستند.
 
«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات پس از چالش‌های پیش آمده میان ترکیه و کشورش طی ۱۰ سال گذشته، در اواخر سال گذشته میلادی از آنکارا دیدن کرد و با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.
 
ترکیه و امارات با حضور محمد بن زاید و اردوغان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری گفت وگو کرده و توافقنامه های متعددی در بخشهای مختلف اقتصادی و نظامی به امضا رساندند.
 
اردوغان پس از دیدار با محمد بن زاید اعلام کرد که در فوریه آینده در راس یک هیات بلندپایه از امارات دیدن به عمل خواهد آورد.
 
گزارش های رسانه ای حاکی است که امارات هم اکنون در حال انجام گفت وگو با دولت ترکیه به منظور خرید سهمیه ای در شرکت صنایع دفاعی «اسیلسان» ترکیه است .
 
ترکیه به منظور فایق آمده بر بحران اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی این کشور، در صدد توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برآمده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار: 23 دی 1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1297572

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین