پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
مجتمع موزه سردار آسمانی میزبان مجمع عمومی موسس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران بود تا برای اولین بار انسجام ملی تشکیلاتی حوزه راهنمایان گردشگری رقم بخورد. بر اساس اساسنامه مصوب و دستورالعمل تشکیل تشکل‌های حرفه‌ای وزارت گردشگری، انجمن‌های حرفه‌ای تشکیل شده در هر استان و مناطق آزاد با تعداد هیئت مدیره ۵ نفر یک نماینده، با تعداد هیئت مدیره ۷ نفر دو نماینده و با تعداد هیئت مدیره ۹ نفر سه نماینده برای شرکت در مجمع معرفی کردند.
شعار سال: بعد از ظهر ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ و پس از برگزاری انتخابات مجمع عمومی کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، مجتمع موزه سردار آسمانی میزبان مجمع عمومی موسس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران بود تا برای اولین بار انسجام ملی تشکیلاتی حوزه راهنمایان گردشگری رقم بخورد.

در این مجمع نمایندگان انجمن‌های حرفه‌ای و صنفی راهنمایان گردشگری استانی و دیگر تشکل‌های ملی و مناطق آزاد حوزه راهنمایان گردشگری حضور داشتند. همچنین آقایان قهرمانی و درویش‌زاده و سرکار خانم صالحی از دفتر بررسی و همکاری بر روند و صحت برگزاری انتخابات نظارت داشتند.

بر اساس اساسنامه مصوب و دستورالعمل تشکیل تشکل‌های حرفه‌ای وزارت گردشگری، انجمن‌های حرفه‌ای تشکیل شده در هر استان و مناطق آزاد با تعداد هیئت مدیره ۵ نفر یک نماینده، با تعداد هیئت مدیره ۷ نفر دو نماینده و با تعداد هیئت مدیره ۹ نفر سه نماینده برای شرکت در مجمع معرفی کردند.

همچنین استان‌های فاقد انجمن‌های حرفه‌ای نماینده انجمن صنفی خود را به عنوان نماینده جهت عضویت در مجمع معرفی کردند.

بر اساس تبصره ۳ و ۴ ماده ۵ اساسنامه مصوب، تشکل‌های صنفی در استان‌های فاقد انجمن حرفه‌ای و جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی نیز فرصت یافتند تا برای یکبار، در زمان تاسیس در این مجمع شرکت کنند.

پس از تصویب اساسنامه مذکور، انتخابات هیئت مدیره و بازرسان این جامعه برگزار و منتخبین هیئت مدیره با رای ۳۰ نفر از اعضای مجمع به شرح زیر مشخص شدند:

هیئت مدیره:

آقای محسن حاجی سعید از استان یزد با ۲۴ رای

آقای محمد یزدانی از استان تهران با ۲۲ رای

خانم سوسن جهرمی از استان خوزستان با ۱۹ رای

خانم نرجس السادات فقیه از استان قم با ۱۸ رای

آقای امین عدیلی از استان اصفهان با ۱۶ رای

خانم وحیده شاپوری از استان البرز با ۱۶ رای

آقای علی صدرنیا و آقای احمد پهلوانی هر دو با ۱۳ رای که پس از قرعه کشی آقای علی صدرنیا به عنوان نفر هفتم هیئت مدیره و آقای پهلوانی به عنوان عضو علی‌البدل اول انتخاب شدند. همچنین خانم لیدا علی‌نژاد از استان قزوین به عنوان علی‌البدل دوم تعیین شد.

بازرسان اصلی:

خانم روناک جمشیدی از استان کردستان با ۲۲ رای

آقای عماد شیرویس از استان بوشهر با ۱۳ رای

بازرس علی‌البدل:

آقای مجید هاشمی از استان هرمزگان با ۱۰ رای

در پایان این انتخابات علی اصغر شالبافان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل ارزیابی و نظارت خدمات گردشگری، اسماعیل برات مشاور معاون گردشگری، مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی و ابراهیم وحیدی مدیر حراست معاونت گردشگری در جمع راهنمایان حاضر شدند.
معاون گردشگری کشور ضمن تبریک تاسیس این جامعه، تاکید کرد که زین پس این تشکل تنها تشکل ملی راهنمایان گردشگری در کشور تلقی خواهد شد.

وی همچنین از تلاش‌های معاون سابق گردشگری و دیگر کسانی که در راستای تحقق این مهم تلاش کردند قدردانی کرد.

در اولین جلسه رسمی هیئت مدیره جامعه نیز که در روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه برگزار شد، اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل قبول مسئولیت کردند:

آقای محسن حاجی‌سعید عضو و رئیس هیئت مدیره

آقای محمد یزدانی عضو و نائب رئیس هیئت مدیره

خانم وحیده شاپوری عضو هیئت مدیره و خزانه دار

خانم نرجس فقیه عضو هیئت مدیره و دبیر

خانم سوسن جهرمی عضو هیئت مدیره

آقای امین عدیلی عضو هیئت مدیره

آقای علی صدرنیا عضو هیئت مدیره
 
جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران تاسیس شد


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین