پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد با گذشت ۱۰ سال همچنان در نقطه ۳۸ درصدی متوقف مانده است و حالا چشم امید به دولت سیزدهم و تحقق وعده‌های مسئولان برای افتتاح دارد. روند ساخت این پروژه بیمارستانی که از سال ۹۰ به عنوان جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد آغاز شده، متوقف مانده بود و با گذشت ۱۰ سال وقفه، هم اکنون با تزریق ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه، دوباره عملیات اجرایی ساخت پروژه کلید خورده است.
شعار سال: پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم آباد در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار متر مربع، ۵۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع ساخت در ۱۴ بلوک متفاوت و با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند در دستور کار قرار گرفته است.

روند ساخت این پروژه بیمارستانی که از سال ۹۰ به عنوان جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد آغاز شده، متوقف مانده بود و با گذشت ۱۰ سال وقفه، هم اکنون با تزریق ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه، دوباره عملیات اجرایی ساخت پروژه کلید خورده است.

امید می‌رود در دولت سیزدهم، تحقق وعده‌های مسئولان و با تخصیص اعتبارات بیشتر، شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه مهم بیمارستانی در مرکز لرستان باشیم تا مردم استان طعم خدمت بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.

متولیان برای تکمیل پروژه محکم پای کار بیایند

احمد رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در رابطه با این پروژه بیمارستانی اظهار داشت: برای ادامه ساخت این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی، سپاه همیشه پای کار بوده است گفت: ما به قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار نگاه نمی‌کنیم و توقع داریم این پروژه که یکی از نیاز‌ها و اولویت‌های کاری استان است هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد چرا که ما به قرارگاه به عنوان یک دوست نگاه می‌کنیم.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: متولیان باید محکم پای کار باشند و سریع‌تر کار کنند، زیرا مهم نیت است و اگر نیت‌ها پاک باشد قطعاً کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

دالوند افزود: فردا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه به حساب قرارگاه واریز می‌شود.

وی گفت: قرار است تا پایان سال نیز اعتباراتی به این پروژه تخصیص داده شود و این یک نکته حائز اهمیت است تا پروژه زودتر تکمیل شود.

مشکل کمبود نقدینگی برای پروژه

رفیعی سرپرست پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم آباد نیز در سخنانی اظهار داشت: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات ساخت پروژه بوده است.

وی اظهار داشت: اگر نقدینگی باشد پروژه از این وضعیت بیرون می‌آید.

سرپرست پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم آباد بیان داشت: قرار است ظرف هفته آینده کار تاسیساتی و تهیه میلگرد‌های مورد نیاز پروژه انجام شود.

تکمیل بیمارستان مطالبه مردم است

علی فرهادی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در رابطه با این پروژه بیمارستانی اظهار داشت: این پروژه مطالبه مردم و نمایندگان استان لرستان است.

وی گفت: به یمن این دولت، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و در این پروژه پویایی کار مد نظر ما است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: انتظار داریم با حمایت قرارگاه خاتم که همواره در پروژه‌های بهداشتی و درمانی نقش آفرینی کرده، باز سپاه که مدافع سلامت است، دانشگاه را یاری کند تا این پروژه پیشرفت فیزیکی سریع‌تری داشته باشد و زودتر به نتیجه برسد.

پیش از این مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به آخرین روند اختصاص اعتبار و ساخت بیمارستان «نیایش» خرم آباد اظهار داشت: در این راستا ۲۷۲ میلیارد تومان وام برای ساخت این بیمارستان نیمه تمام ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بنده و مدیران دانشگاه علوم پزشکی، این میزان تسهیلات به بانک استان ابلاغ شده است افزود: امیدواریم با اختصاص این میزان تسهیلات، شاهد بهره برداری از این پروژه بیمارستانی در استان باشیم.

پیشرفت ۳۸ درصدی پروژه

پیش از این نیز بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به تأیید درخواست ماده ۵۶ و عملیات ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده وام ماده ۵۶ بیمارستان نیایش خرم آباد نهایی شده و آماده پرداخت است.

وی افزود: با دریافت این وام که تضمین پرداخت آن توسط دولت خواهد بود، پروژه بیمارستان «نیایش» صاحب منابع مالی پایداری شد که این امر مهم باعث تسریع در ساخت آن خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی این پروژه‌ی بیمارستانی، اظهار امیدواری کرد که عملیات ساخت پروژه طی روز‌های آینده با سرعت بالایی ادامه پیدا خواهد کرد.

دلفان گفت: از بین ۳۰ دانشگاهی که در خواست ماده ۵۶ داده بودند، تنها دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأیید شد و این وام ماده ۵۶ از محل منابع مالی پایدار پرداخت خواهد شد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۵۳۹۸۵۴۰، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین