پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری گفت: یادگیری علما اگر نتیجه عملی نداشته باشد و اسلام و معارف آن را ترویج نکند، بی‌فایده است.

شعار سال:آیت‌الله ابوالقاسم وافی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مؤسس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه امروز ۲۳ دی‌ماه در پنجمین هم‌اندیشی استادان و پژوهشگران صحیفه سجادیه با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع)، اظهارکرد: علم اگر عمل را پیدا کند، آن را صدا می‌زند. اگر عمل پاسخ داد، علم رشد می‌یابد وگرنه علم وبال می‌شود؛ لذا یادگیری معارف نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، قرآن و علومی مانند فقه، اصول و... مقدمه عمل و عمل، مقدمه قرب الی الله است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عمل صالح هم مراتب دارد و آشنایی با مبادی دینی، مقدمه ساختن انسان و زمینه سعادت دنیا و آخرت است، افزود: اگر بخواهیم صحیفه سجادیه مورد استفاده خانواد‌ه‌ها قرار گیرد، باید جزوات کوچکی تهیه کنیم که دربردارنده معارف این کتاب ارزشمند باشد تا این معارف به خوبی ترویج شود.
 
آیت‌الله وافی با تأکید بر نشر آموزه‌های ناب و آموزنده صحیفه سجادیه، با اشاره به مظلومیت صحیفه سجادیه گفت: باید صحیفه سجادیه را جهانی کنیم و در این عرصه بکوشیم. هیچ جای شبهه‌ای در ادعیه صحیفه سجادیه وجود ندارد و باید در زمینه ترویج مبانی، معارف و آموزه‌های این کتاب گران‌قدر اهتمام داشته باشیم.
 
سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی به اقدامات المصطفی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی در زمینه ترویج و تبیین مبانی و معارف صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر گرایش صحیفه سجادیه در مقطع دکتری در جامعةالمصطفی وجود دارد و حفظ صحیفه سجادیه یکی از امتیازاتی است که در هنگام پذیرش طلاب در جامعةالمصطفی مدنظر قرار می‌گیرد.
 

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی بیان کرد: باید بررسی کنیم که چگونه می‌توان زبورآل محمد(ص) بیش از پیش در حوزه‌های‌ علمیه و مراکز علمی ترویج شود؟ و در این زمینه راهکار‌های مؤثر کدام است؟
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه لازم است قالب‌های ارائه معارف صحیفه سجادیه متناسب با نیاز و شرایط جامعه عرضه شود، تأکید کرد: بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با درنظرداشت نکاتی که حاضران در این نشست بیان می‌کنند، راهکار‌هایی به منظور ترویج هر چه بیشتر معارف ناب صحیفه سجادیه در جامعه ارائه کند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا ، تاریخ انتشار: 23دی 1400، کدخبر: ، www.iqna.ir،4028375

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین