پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
شاید از بد ملی و ضرورت‌های دفاعی نتوان نافی دوره سربازی شد، اما آنقدر دوره کم اثر و پر مسئله‌ای است که نامیدنش بنام اجباری غیر منصفانه نخواهد بود. باید سربازی رفته باشی تا معنای توهین را درک کنی، معنای وقت کشی و آتش زدن به زمان را درک کنی، معنای عدم توان استفاده و اهمال در استفاده از فرصت‌های سازندگی جوانان را درک کنی. چه شد اجرای اجباری و فراگیر سه دوره مهارت فنی- حرفه‌ای برای ترخیص از سربازی، چه شد بحث استعدادیابی و غربالگری برای استفاده از توانمندی سربازان متخصص، قدرت تربیت عقیدتی و بازآموزی و تقویت مهارت‌های دینی سربازان به کجا رسید؟ برگزاری دوره‌های تقویت ارتباط اجتماعی به کجا رسید؟ آیا دوره سربازی فقط دوره برگزاری صبحگاه، دیدبانی بالای دکل و تمییز کردن پادگان است؟ قدر داشته هایمان را بدانیم تا بستر برای تقویت شان آماده شود. با شعار و تبلیغ نمی‌توان تغییرات دونی و آغازگری را رقم زد.
شعار سال: حسینی بای مثل همیشه کیسه‌ای ماست به همراه دارد و همه چیز را سفید نشان می‌دهد. به جشنواره سرباز رفته و صحبت از گل و بلبل می‌کند. تصاویری که ممکن است دیدنش همراه با نقش بستن لبخد درد و یک آه برای برخی از مردان این سرزمین باشد.

تعداد بازدید : 9

سوال اینجاست که چرا؟ چرا باید خدمت به میهن آن‌هم در سن جوانی با نگرشی سرد و ناامیدوارانه همراه باشد؟ مگر در دوره سربازی چه کرده ایم و می‌کنیم که اینگونه از آن برداشت می‌شود؟
ویترین چینی با جشنواره سرباز و مشکلات باقی!

جرا وقتی کلیه مخارج غذا، اسکان، لباس و ...، یک فرد را می‌پردازیم، با اندکی هزینه کرد بیشتر و برنامه ریزی اصولی تر، فضا را برای بالندگی جوانان مهیا نمی‌کنیم؟

چرا الزام اجباری به طی موفقیت آمیز سه دوره آموزش فنی و حرفه‌ای مرتبط با برگزاری امتحان فراگیر ملی را شرط ترخیص از دوره سربازی در نظر نمی‌گیریم؟

چرا در کنار خود اظهاری سربازان، مکانیزم استعدادیابی و سطح بندی آن‌ها را برای جهت دهی به مکانیزم‌های بهره گیری و توسعه توانمندی‌های سربازان راه اندازی نمی‌کنیم؟

چرا دوره‌های تقویت ارتباطات اجتماعی و توسعه توانمندی‌های ارتباطی برای گذر از خود درماندگی را جدی نمی‌گیریم؟
 
ویترین چینی با جشنواره سرباز و مشکلات باقی!

بخش عقیدتی ما در دوره سربازی فقط وظیفه برگزاری نماز جماعت و بیان احکام را دارد؟ چرا دوره‌های بازآموزی و تقویت مهارت‌های فلسفی و شناختی دین و آشنایی با آسیب‌های درگیری با خرافات، صدمات عرفان‌های کاذب، روش‌های عملی تقویت ارتباط با خداوند و مواردی همانند، برای سربازان برگزار نمی‌شود؟

اصلا چرا خیلی از چیز‌ها در دوره سربازی، پوسته‌ای و سطحی است؟ چرا به فکر استفاده تخصصی و توانمند کردن جوانان مان نیستیم؟
 
ویترین چینی با جشنواره سرباز و مشکلات باقی!
آقای حسینی بای، نظر خاصی در این خصوص ندارند؟ آیا احساس تکلیف یا دین حرفه‌ای به پیگیری موضوع و تهیه گزارشی تخصصی در این باره نمی‌کنند؟ تا کی قصد تهیه گزارشات رویدادی همراه با کیسه ماست را دارید آقای حسینی بای (همکار مان هستی نمی‌توانیم به ملاحظات حرفه‌ای، بیش از این حد تقابل کنیم. اما هر دو طرف خوب می‌دانیم که این رویه، رسم پرداختن متعهدانه به چنین مهمی نیست).

اگر دلت تان برای کشورتان، برای جوانان این کشور می‌سوزد و اگر غیرت دینی و ملی در شما بیدار است، دست بدست کنید تا برسد بدست فرماندهی نیروی انتظامی، برسد بدست فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برسد بدست فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برسد بدست وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، برسد به دست هر مدیر ارشدی در این کشور که مسئول امریه سربازان در دستگاه‌های اجرایی کشور است و ... شاید انتظار تغییرات بنیادین، انتظاری خوشبینانه باشد، اما ما امیدواریم.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
باید بری تا بدونی که چه دوره کثافتیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین