پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
مراسم اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار و جوایز بخش‌های مختلف این جشنواره اهدا شد. همچنین مراسم بزرگداشت مسعود جعفری جوزانی با حضور پیمان جبلی، امرالله احمدجو و مادر شهیدان خالقی‌پور، برگزار شد.

شعار سال: مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار جمعه ۲۴ دی‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جوایز چند بخش از دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار توسط هیئت داوران و خانواده شهیدان شیبانی و پاشاپور اهدا شد.

لوح افتخار بخش مستند نهضت جهانی مستضعفین به مستند «رقصنده با گرگ‌ها» به کارگردانی مهدی افضل‌زاده تقدیم شد.

لوح افتخار بخش مدافعان حرم به مستند‌های «آقای اصغر اکبر من» به کارگردانی احمد عبدالکریمی و «ژنرال» به کارگردانی مهراد یوسفی و فانوس این بخش به اثر «محاصره ۳۶۰ درجه» به کارگردانی حامد هادیان اهدا شد.

لوح افتخار بخش حافظه ملی به مستند‌های «نائب الامام» به کارگردانی محمدعلی علی اصغری و «جستجوگر» به کارگردانی محمد مهدی ابراهیمی نثر و فانوس این بخش به «پسر طلایی» به کارگردانی عباس وهاج تقدیم شد.

لوح افتخار بخش مستند تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس به «شهرک دارخوین» به کارگردانی سید مجتبی خیام الحسینی، «آورتین» به کارگردانی حسن وزیرزاده و «زنان جبهه شمالی» به کارگردانی محمد مجیدپور و فانوس این بخش به مستند «کد ۰۲۴» به کارگردانی عبدالرضا رحمانی نسب اهدا شد.

سپس رضا برجی مستندساز کشورمان پشت تریبون آمد و گفت: امسال یکی از باشکوه‌ترین سال‌های برگزاری جشنواره عمار بود و از برگزارکنندگان این جشنواره تشکر می‌کنم. متأسفانه یکی از مهمترین اتفاقاتی که در ۱۰ سال گذشته مورد غفلت قرار گرفته، بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بوده است. امروز فضای مجازی به نحوی زمین جنگ است و نباید از آن نیز غفلت کنیم.

در ادامه این مراسم، ویدیو از مرحوم علی سلیمانی که چند ماه قبل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت بود، به نمایش درآمد.

سپس جوایز چند بخش دیگر از جشنواره فیلم عمار اهدا شد.

لوح افتخار بخش ملت قهرمان به مستند‌های «به رنگ مریم» به کارگردانی حمید اکبرپور و «اباشه» به کارگردانی میثم جهان‌بین رسید.

لوح افتخار بخش جنگ اقتصادی به مستند‌های «گنج پنهان به کارگردانی محمدرضا حسینی و «اکسیل نیهیل» به کارگردانی محمدرضا نیرومند فانوس این بخش به «بی‌بی» به کارگردانی امیراطهر سهیلی اهدا شد.

لوح افتخار بخش رویای ایرانی به اثر «رفاقت هایتک» رسید.

لوح افتخار بخش نقد درون گفتمانی به مستند‌های «آدرس غلط» به کارگردانی محمدهادی اینانلو و «بلوار اتحاد» به کارگردانی صادق زارع و فانوس این بخش به «نان گزیده‌ها ۲» به کارگردانی محمدرضا حاج محمد حسینی اهدا شد.

در ادامه پیمان جبلی رئیس رسانه ملی گفت: این روز‌ها دغدغه‌های مختلفی، چون دغدغه اقتصادی، سیاسی و ... در کشورمان وجود دارد. دومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی که قهرمان مردم ایران بود را پشت سر گذاشتیم. کلید مهم حل مشکلات کشور «مردم» هستند. رسانه ملی امانت مردم در دست ما است و ما باید برای مردم کار کنیم و به مردم بازگردیم.

وی ادامه داد: ما باید خودمان و مردممان را باور کنیم. اگر نتوانیم از مردم استفاده کنیم، نمی‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

سپس مراسم بزرگداشت مسعود جعفری جوزانی با حضور پیمان جبلی، امرالله احمدجو و مادر شهیدان خالقی‌پور، برگزار شد.

امرالله احمدجو در این مراسم، گفت: اولین‌بار است که مسعود جعفری جوزانی را از نزدیک می‌بینم، ولی دل‌های ما همیشه به هم نزدیک بوده است.

مسعود جعفری جوزانی، بیان کرد: افتخار بزرگی است که در یک جشنواره مردمی حضور پیدا کردم، اینجا از هر جای دنیا ارزش بیشتری دارد. من خودم را شایسته این بزرگداشت را نمی‌دانم، چرا که بزرگان دیگری بهتر از من وجود دارد. به کسانی که در کشورمان مسئولیت دارند، می‌گویم که فرصت‌ها چونان ابری از بالای سرتان عبور می‌کند.

وی افزود: از کسانی که زانوهایشان را بر گردن هنرمندان گذاشته‌اند، می‌خواهم که بگذارند هنر و هنرمند اجازه تنفس داشته باشند. به امید اینکه قبل از مرگ ببینم، سفره ایرانیان پر رونق است و هیچ کودکِ بیماری بدون تخت بیمارستان نیست.

سپس بخش دیگر جوایز دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اهدا شدند.

لوح افتخار بخش جنگ نرم به مستند «کودتای لیتیومی» به کارگردانی سجاد رضازاده و فانوس این بخش به «قیچی تیز» به کارگردانی علیرضا باعشنی، تقدیم شد.

لوح افتخار بخش تیزر فرهنگی به آثار «صاحبخانه خوب» به کارگردانی محمدحسین امانی و «برای ایران» به کارگردانی محمد عقیلی اهدا شد.

لوح افتخار بخش فیلم داستانی کوتاه به «کوچه‌های خراسان» به کارگردانی سجاد انتظاری و فانوس این بخش به «نگین سلیمان» به کارگردانی محمدامین امامی تقدیم شد.

در بخش فیلم داستانی بلند، لوح افتخار بهترین بازیگر به گلاره عباسی برای فیلم «دختر ایران»، لوح افتخار بهترین فیلمبرداری به هاشم مرادی برای فیلمبرداری فیلم «تروا»، لوح افتخار بهترین صدابرداری به حسین بشاش برای صدابرداری فیلم «تروا» و جایزه ویژه هیئت داوران به محمد علیزاده‌فرد برای کارگردانی فیلم «تروا» اهدا شد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۱۰۲۴۰۰۰۲۵۱، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین