پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک مدعی شده است که شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان توسعه تجارت، گمرک، معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی همگی متولی صادرات هستند. اخیرا هم سازمان تعاون روستایی با واگذاری صادرات دام سبک، بر مجموعه اضافه شده‌است. حال سوال این است که تدوین پروتکل صادراتی یکپارچهبین این دستگاه ها، پیش از صادرات کجاست؟ سوالی که پیگیری آن را از ساداتی نژاد باید طلب نمود.
شعار سال: افشین صدر دادرس در پاسخ به این سوال که آیا صادرات دام سبک زنده رفع توقف شده است یا خیر، گفت: همچنان اجازه خروج دام داده نمی‌شود و وظیفه صادرات دام از شرکت پشتیبانی امور دام به سازمان تعاون روستایی نیز محول شده‌است. حالا باید دید که سازمان تعاون روستایی چه برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای صادرات در نظر دارد.

وی ادامه داد: پیش از ممنوعیت صادرات، ۲۰۰۰ راس دام سبک در استان فارس آماده خروج از کشور بودند. این دام‌ها به قرنطینه رفته‌اند و برای آن‌ها هزینه‌های بسیاری شده‌است. ولی در حال حاضر می‌گویند که خروج دام از استان فارس امکان پذیر نیست. این یعنی هیچ برنامه‌ای مشخصی برای صادرات وجود ندارد و هر روز یک تصمیم گرفته می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان توسعه تجارت، گمرک، معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی همگی متولی صادرات هستند. اخیرا هم سازمان تعاون روستایی اضافه شده‌است. طبیعتا باید پیش از صادرات این دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی پروتکل‌های صادراتی را مشخص کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این سوال که واردات یونجه از روسیه به کجا رسید، گفت: بخشی از یونجه‌های وارداتی به کشور همچنان در گمرک آستارا باقی مانده است و سازمان حفظ نباتات اجازه ترخیص آن را نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش کمتر از یک هفته پیش صادرات دام سبک به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت متوقف شد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰، agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین