پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشور در اولویت امسال این سازمان برای جنگل کاری است.
شعارسال: خداکرم جلالی روز سه شنبه در آیین جنگل کاری شهرستان زرندیه گفت: برنامه تدارک دیده شده امسال برای جنگل کاری 100هزار هکتار از اراضی کشور با هدف پیشگیری و مهار گرد و غبار و ریزگردها است.

وی اظهار کرد: طرح جنگل کاری مذکور در اراضی کشور در عرصه هایی است که می تواند در مهار فرسایش خاک، تولید اکسیژن و جلوگیری از آلایندگی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی موثر باشد.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: جنگل کاری 100 هکتاری در شهرستان زرندیه یکی از راهکارهای کمک به مهار عواقب ریزگردها و جلوگیری از ورود آن به پایتخت به ویژه غرب استان تهران با توجه به نزدیکی شهرستان زرندیه به مرکز است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی نیز در این برنامه گفت: برنامه جنگل کاری در شهرستان زرندیه در سطح 100هکتار مطالعه شده است که در قالب 6 قطعه مجزا انجام می شود.

یوسف یوسفی افزود: 33.4 هکتار از مساحت پیش بینی شده غیرقابل کشت شامل منطقه استقرار تاسیسات مدیریتی، پشتیبانی جنگلکاری، آتش حریم خطوط انتقال نیرو و جاده ها است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار کرد: برای این مساحت کشت گونه های زبان گنجشک، داغداغان توت، سرو خمره ای ،ارس، سنجد، کاج سیاه، آسماندار، ارغوان، سماق و زرد تاغ پیش بینی شده است.

فرماندار زرندیه نیز گفت: محدوده پیش بینی شده برای این طرح جنگل کاری در حوزه نیروگاه رود شور در شهرستان زرندیه موسوم به کچلو است.

محمد کردی افزود: این طرح به صورت مشارکتی بین نیروگاه رودشور و منابع طبیعی استان مرکزی انجام شده که نیروگاه رودشور به عنوان بهره بردار این طرح معرفی شده است.

وی اظهار کرد: آب مورد نیاز طرح جنگل کاری از طریق قراردادی که بین شرکت آب منطقه ای تهران و نیروگاه رودشور از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر پرند به مدت 25سال بسته شده، تامین می شود.

شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمیعت 57 هزار و153 نفر شمالی ترین شهرستان استان مرکزی است که از نظر وسعت دومین و از نظر جمیعت پنجمین شهرستان استان مرکزی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: سه شنبه 25 آبان 1395، کدخبر: 82309405 (5669762)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین