پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۷۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
در ایران بخش مهمی از تحلیل اقتصاد سیاسی به "نفت" بازمیگردد! وابستگی درآمد‌های بودجه به نفت، سبب شده تا با کاهش یا افزایش درآمد‌های نفتی، بسیاری از سیاست‌های اصلاحی دولت که در قالب قانون بودجه به تصویر کشیده می‌شود، به موفقیت نرسد.
شعار سال: اقتصاد سیاسی (Political Economy) در تعریف عبارت است بررسی منافع ناشی از اجرای هر سیاست و نحوه کنش و واکنش برندگان و بازندگان آن.

در واقع در اقتصاد سیاسی تلاش بر این است که هر تصمیم تحت چه عواملی اتخاذ میشود؟ برندگان و بازندگان با چه ابزار‌هایی سعی در اعمال نظر خود خواهند داشت؟ و بسیاری سوالات از این دست.

در ایران هم بخش مهمی از تحلیل اقتصاد سیاسی به "نفت" بازمیگردد! وابستگی درآمد‌های بودجه به نفت، سبب شده تا با کاهش یا افزایش درآمد‌های نفتی، بسیاری از سیاست‌های اصلاحی دولت که در قالب قانون بودجه به تصویر کشیده می‌شود، به موفقیت نرسد.

در این میان، بودجه عمرانی دولت‌ها بیشترین سطح اثرپذیری از این وابستگی را به نمایش گذاشته است و اینجاست که مناسبات مختلف وارد ماجرا می‌شود. ضمن اینکه نزدیکی یا دوری به منابع تصمیم گیری که قدرتشان منبعث از نفت است نیز در نحوه اتخاذ پروژه‌ها موثر میشوند. در این گزارش ا مفهوم اقتصاد سیاسی را شرح داده شده است.
تعداد بازدید : 1
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اکوایران
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین