پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آن‌هایی که در مجلس برجام را آتش زدند بدانند که عاملان وضع موجود خودشان هستند، چون با توافق مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

شعار سال:وزارت خارجه ایران مذاکرات را روی ریل اصلی خود توصیف می کند و می گوید هیچ موضوع لاینحلی وجود ندارد، موضع غربی ها نیز همین را نشان می دهد، هرچند آنها خواستار تسریع روند گفتگوها برای حصول به نتیجه نهایی هستند. اما سئوال این است که برجام رئیسی با برجام روحانی چقدر تفاوت دارد؟
 
غلامعلی جعفرزاد ایمن آبادی  درباره روند گفتگوی های وین گفت: ترامپ با خروج از برجام مشکل بزرگی را برای آمریکا و ایران ایجاد کرد. ما از اول معتقد بودیم که برجام باید احیا شود، چرا در طول 2 سال گذشته این همه کارشنکنی انجام شد تا این اتفاق نیفتد. در مجلس فحش پدر به آقای ظریف دادند، او جرأت نداشت که پایش را به مجلس بگذارد.
 
وی افزود: سند پیش نویس آقای عراقچی موجود است، بالاخره سند توافقی هم بیرون می آید، آن زمان مشخص می شود آنها هیچ تفاوتی با هم ندارند. تا همین امروز مذاکرات مطابق همان پیش نویس آقای عراقچی جلورفته است و همه نظارتها و محدودیت های قبلی باقی خواهد ماند و هیچ اتفاق عجیب و غریبی هم نیفتاده است. اگر قرار بر این بود چرا زودتر از این گفتگوها انجام نشد.
 
این فعال سیاسی یادآور شد: وضع اقتصادی کشور فاجعه است مردم دارند تلف می شوند. روی کره جنوبی متمرکز نباشیم، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین هیچ کدام پول ما را نمی دهند. امیدواریم با توافق وین، پول های ایران آزاد شود و وضعیت بازار ارز، رسیدگی به پروژه های عمرانی، اشتغال و معیشت مردم سامان بگیرد.
 
جعفرزاده گفت: واقعا نمی دانم دلواپسان چه طور از علی باقری استقبال می کنند. قبلا می توانستم آنها را پیش بینی کنم اما امروز نمی توانم چون تغییر موضع آنها خیلی عجیب غریب است. فقط معتقدم به این آدم ها دیگر نمی توان گفت اصولگرا. آنها قبلا یک چیزی گفتند و حالا به طور معناداری عقب نشینی کردند. البته دولت آقای رئیسی دائم دارد اسم برجام را عوض می کند تا این مسئله را توجیه کند.
 
وی افزود: در مجموع شخصا یک دوره ای موافق یکدست شدن حاکمیت بودم با این نگاه که مشکل مردم حل شود. الان هم خوشحالیم که مذاکرات رو به جلو است و امیدواریم آقای باقری موضوع توافق را به سرانجام برساند. فقط آنهایی که در مجلس برجام را آتش زدند بدانند که عاملان وضع موجود خودشان هستند چون با توافق مشکلات اقتصادی حل می شود و رونق اقتصادی اتفاق می افتد. این نشان می دهد که اگر برجام زودتر احیا می شد، مشکلات مردم زودتر حل می شد و این انباشت مشکلات به خاطر آن کارشکنی هاست.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تازه نیوز  ، تاریخ انتشار: 2 بهمن1400، کدخبر: ،www.tazenews.com،179287

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین