پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران گفت: با هدف تداوم نسل در حال انقراض شتر دو کوهانه، اقدامات حمایتی این سازمان افزایش یافته و همکاری مشترک از جمله پروژه توسعه و ایجاد سایت مواد ژنی با استفاده از ظرفیت مرکز تکثیر شتر دو کوهانه جعفرآباد انجام می‌گیرد.
شعار سال: "گرولد بودکر" روز شنبه در بازدید از مرکز حفاظت از شتر دو کوهانه جعفرآباد از توابع بیله سوار مغان اظهار کرد: براساس تفاهم نامه همکاری بین فائو و وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم از حفظ گونه‌های شتر دو کوهانه در این منطقه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: یکی از بهترین گونه‌های شتر دو کوهانه در ایران در منطقه جعفرآباد وجود دارد که نسبت به گذشته نسل آن‌ها در حال انقراض است و باید تکثیر و در مناطق مختلف کشور از طریق جهاد کشاورزی حمایت شود.

وی افزود: در مدت دو سال با اعتبار ۳۵۰هزار دلاری فائو حمایت لازم از مرکز تکثیر شتر دو کوهانه صورت خواهد گرفت و تکثیر این نژاد در سطح کشور با حمایت این سازمان صورت خواهد گرفت.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل آذرماه گذشته از آماده‌سازی بستر مناسب برای تکثیر شتر دوکوهانه در این استان خبر داده بود.

به گفته مقصود ضیاء چهره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه مزایای پرورش شتر دوکوهانه بی‌نظیر است و شتر دوکوهانه به عنوان یک نژاد کمیاب در منطقه و کشور مطرح بوده و در حال حاضر نگهداری و پرورش آن بطور غالب مختص استان اردبیل می‌باشد.

او بیان کرد: هم‌اکنون زایش‌های شتردوهانه در استان افزایش یافته است.

شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل قرار دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۶۲۰۲۳۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین