پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۴۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
نابسامانی‌های اجتماعی، مشکلات و درگیری‌های فردی و در نهایت بحث سبک زندگی و روحیات خودمان، باعث هدر دادن بخش زیادی از عمر می‌شود. بررسی نشان می‌دهند که حدود یک ماه در سال را بطور ناخواسته، صرف «هیچ کاری» کنیم. ایستادن در صف، ترافیک، گشتن بی هدف در صفحات اجتماعی، انتظار بر دریافت غذا از رستوران، انتظار برای جوشیدن آب کتری، انطباق برنامه‌ها با بی برنامه گی‌های دیگران و. نمونه‌هایی از اتلاف زمان در قالب «هیچ کاری» است. چه برنامه‌ی می‌توان برای استفاده موثر از زمان «هیچ کاری» داشت؟ عزیزی تعریف می‌کرد که دو سری تفسیر قرآن را در ترافیک بشکل صوتی به اتمام رسانیده است. شما چکاری انجام داده اید؟
شعار سال: امروزه انجام بسیاری از کارهای روزمره به نوعی از معطلی یا انتظار نیاز دارند که از ایستادن در صف بانک تا معطلی پشت خط تلفن مشتریان یک شرکت را شامل می‌شوند. اما آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که این زمان در مجموع چقدر از وقت شما را سالانه می‌گیرد؟ چطور می شود این وقت را بشکلی بهره ور استفاده کرد؟
 
بر اساس یک نظرسنجی جدید، افراد به طور متوسط هر سال یک ماه از زندگی خود را با انجام «هیچ‌کاری» از دست می‌دهند.

در این تحقیق که توسط موسسه وان‌پل بر روی دو هزار نفر در بریتانیا انجام شده است، یک بزرگسال به طور متوسط ۲۶ روز (یا هفته‌ای ۱۲ ساعت/ سالانه ۶۲۴ ساعت) وقت خود را تلف می‌کند.

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان این پژوهش از انتظار برای برقراری تماس تلفنی به عنوان بزرگترین منبع اتلاف وقت خود نام برده‌اند. پس از این گزینه، ایستادن در صف (۴۵ درصد)، گیر افتادن در ترافیک (۴۴ درصد)، اسکرول کردن بی‌هدف در صفحات شبکه‌های اجتماعی (۲۱ درصد) و انتظار برای جوشیدن آب کتری (۱۵ درصد) قرار دارند.

موارد دیگری نظیر انتظار برای اتمام کار ماشین لباسشویی، معطلی برای آمدن گارسون در رستوران و منتظر شدن برای رسیدن لحظه تحویل غذا یا محصول از جمله موارد اتلاف وقت روزانه برشمرده شده‌اند.

پیشتر یک تحقیق مشابه در سال ۲۰۱۸ نشان داده بود ۲۱.۸ ساعت از وقت کارمندان در طول هفته هرز می‌رود و صرف معطلی‌های بیهوده می‌شود.

نظرسنجی تازه به سفارش اپلیکیشن آموزش زبان «دولینگو» انجام گرفته است که بر استفاده از وقت‌های مرده برای مصارف آموزشی متمرکز است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۵۹۶۸۶۳، khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
0
0
خیلی باحال بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
0
0
جالب بود. می دونسیم اما بهش فکر نکرده بودیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین