پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
در نخستین بودجه‌نویسی دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱، درآمد دلاری حاصل از صادرات نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی ۲۹.۸۶ میلیارد دلار (معادل ۶۸۶ هزار میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است.
شعار سال: از این میزان ۲۶.۲۸ میلیارد دلار مربوط به فروش نفت خام و میعانات گازی و ۳.۵۸ میلیارد دلار از محل صادرات گاز طبیعی محاسبه شده است. این رقم بیانگر آن است که برای دستیابی به این رقم، نیازمند صادرات روزانه ۱.۲۰۰ میلیون بشکه نفت با قیمت ۶۰ دلاری هستیم.

در گفتگوی رسانه ای با سیدحامد توانگر، کارشناس اقتصاد انرژی سهم واقعی نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ واکاوی شده است.

همچنین میزان اتکای بودجه به نفت در مقایسه با قانون بودجه ۱۴۰۰، امکان‌پذیری صادرات ۱.۲ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز، برآورد‌های جهانی از قیمت نفت در سال آینده و مقایسه این قیمت با بودجه کشور‌های تولیدکننده نفت مورد بررسی قرار گرفته است.
 
تعداد بازدید : 8
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اینترنتی اکو ایران ، تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۰۵۲۴، www.ecoiran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین