پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
جف زاکر، رییس شبکه خبری سی‌ان‌ان، استعفا داد. البته دلیل این استعفا، آنطور که خبرگزاری مهر و تعدادی دیگر از خبرگزاری‌های هم‌سو نوشته‌اند، «رسوایی اخلاقی» و «روابط غیراخلاقی با یکی از همکاران» نبوده است. بلکه جف زاکر به این دلیل استعفا داده است که رابطه عاشقانه‌اش با یکی از مدیران ارشد این شبکه افشا شده است، آن هم رابطه‌ای که با رضایت طرفین بوده است.

شعار سال:جف زاکر، رییس شبکه خبری سی‌ان‌ان، استعفا داد. البته دلیل این استعفا، آنطور که خبرگزاری مهر و تعدادی دیگر از خبرگزاری‌های هم‌سو نوشته‌اند، «رسوایی اخلاقی» و «روابط غیراخلاقی با یکی از همکاران» نبوده است. بلکه جف زاکر به این دلیل استعفا داده است که رابطه عاشقانه‌اش با یکی از مدیران ارشد این شبکه افشا شده است، آن هم رابطه‌ای که با رضایت طرفین بوده است.

زاکر که به مدت نه سال رییس شبکه خبری سی‌ان‌ان بود، در متن استعفایش نوشته است که رابطه طولانی کاری‌‌اش با آلیسون گلوست در سال‌های اخیر تغییر کرده است، و باید در همان زمانی که رابطه عاشقانه‌شان شروع شده بود، این موضوع را اعلام می‌کرد ولی به اشتباه این کار را نکرده است.

آلیسون هم گفته است که او و جف به مدت بیست سال همکار و دوست نزدیک بودند ولی این اواخر در دوران کرونا رابطه‌شان تغییر کرده است و پشیمان است که چرا در زمان درست و مناسب این موضوع را اعلام نکرده بودند.

پس همانطور که مشخص است، دلیل استعفا رابطه عاشقانه نیست، بلکه اعلام نکردن این رابطه عاشقانه است.

 طبق آیین‌نامه‌های پیشگیری از آزار جنسی در محیط کار که در بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و مطرح جهانی به اجرا گذاشته می‌شوند، مدیران ارشد‌ این شرکت‌ها یا نباید با دیگر مدیران و یا کارمندان زیردست خود رابطه غیرکاری برقرار کنند، و یا این‌که در صورت برقراری هرگونه رابطه عاطفی و جنسی باید موضوع را به صورت رسمی(به بخش منابع انسانی و یا دیگر بخش‌هایی که در خود آیین‌نامه مشخص شده است) اعلام کنند.

برای ایجاد محیط‌های کاری امن، باید در آیین‌نامه‌های هر شرکت و سازمانی به صورت شفاف و صریح درباره روابط غیرکاری کارکنان تصمیم‌گیری شود تا هم افراد از جایگاه قدرت خود سوءاستفاده نکنند و فرد دیگری را برای برقراری رابطه تحت فشار نگذارند و یا تطمیع نکنند، و هم این‌که وقتی افراد با رضایت کامل وارد رابطه می‌شوند مقام مسئول مربوطه در جریان قرار بگیرند تا راه برای سوءاستفاده‌های بعدی بسته شود./کار بدون آزار

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین