پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
استاندار کردستان گفت: وزیر نیرو وعده داده که حتی یک قطره از آب سدهای آزاد و ژاوه و امیر آباد و عباس آباد از استان خارج نمی‌شود و حتی در سد تلوار نیز فقط سهم بخش شرب همدان از استان خارج می‌شود بنابراین همه این منابع ارزشمند آبی در توسعه کردستان صرف می‌شود.
شعارسال: عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای حفاظت منابع آب کردستان که صبح چهارشنبه در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه منازعات آینده در دنیا منازعه بر سر آب است اظهار کرد: مدیران و برنامه‌ریزان همه حوزه‌ها باید به صورت بخشی برنامه‌ریزی نکنند بلکه باید در یک نگاه کلان به موضوع بسیار مهم منابع آبی به عنوان یک ثروت ملی بنگرند تا سرنوشت منابع آب زیرزمینی و تالاب‌ها و دریاچه ها از وضع موجود بحرانی‌تر نشود.

وی گفت: مدیران همیشه بدترین شرایط را در برنامه ریزی‌های خود پیش بینی کنند و اقدامات لازم برای هوشمند سازی مصرف آب در بخش کشاورزی باید با جدیت دنبال شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق باید مدیریت بیشتری در موضوع واگذاری خدمات برق به چاه‌های غیرمجاز آب کشاورزی داشته باشد.

وی گفت: در موضوع تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز در دشت‌های ممنوعه قروه و دهگلان ملاک و مبنای عمل باید قانون باشد و دستگاه قضایی بدون شک خود به موضوع حساسیت کاهش آب‌های زیر زمینی در استان واقف است.

زاهدی افزود: اصلاح و تغییر الگوی کشت و تغییر الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی باید با جدیت هر چه تمام‌تر از سوی دستگاه‌های مربوطه دنبال شود و بندهای تفاهم نامه اخیر فی مابین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باید ملاک و مبنای عمل هر دو دستگاه در کردستان باشد.

وی گفت: در دشت‌های ممنوعه قروه و دهگلان آب به صورت حجمی تحویل کشاورز می‌شود و اگر الگوی کشت هم مطابق الگوی مصرف آب مدیریت شود کمک شایان توجهی به اقتصاد و همچنین منابع آبی استان خواهد کرد.

استاندار کردستان افزود: وزیر نیرو وعده داده که حتی یک قطره از آب سدهای آزاد و ژاوه و امیر آباد و عباس آباد از استان خارج نمی‌شود و حتی در سد تلوار نیز فقط سهم بخش شرب همدان از استان خارج می‌شود بنابراین همه این منابع ارزشمند آبی در توسعه کردستان صرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در استان کردستان برای واگذاری آب به بخش صنعت وجود ندارد، تأکید کرد: به سرمایه گذاران این اطمینان خاطر را می‌دهیم که تامین آب برای بخش صنعت و تقویت زیرساخت‌های صنعتی در کردستان از اولویت‌ها است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک کردستان، تاریخ انتشار: 27 آبان 1394، کدخبر: ۱۳۱۲۶۷، www.tabnakkordestan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
هیچکاری نکرد همش وعده توخالی
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین