پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۷۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
بر پایه داده‌هایی که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در سـامانه ایران داک وارد شده، از ۶۹ هزار و ۶۶۷ پایان‌نامه و رساله (پارسا) ثبت شده، ۲۹ هزار و ۵۹۲ پارسا (۴۷.۴۲ درصد) برای دانش‌آموختگان زن و ۴۰ هزار و ۷۵ پارسا (۵۲.۵۷ درصد) برای دانش‌آموختگان مرد بوده‌اند. بیشترین پایان نامه‌ها مربوط به حوزه علوم انسانی و فنی- مهندسی بوده و کمترین میزان مربوط به دامپزشکی است. دانشگاه تحت پوشش وزارت عتف، بیشترین ثبت پایان نامه را داشته و حوزه علمیه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای هیچ گونه ثبت پایان نامه‌ای نداشتند.
شعار سال: در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده (در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR)؛ یکی از پرسش‌هایی که هنگام ثبت این مدارک از دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی می‌شود، جنسیت آن‌هاست.

بر پایه داده‌هایی که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در این سـامانه وارد شده، از ۶۹ هزار و ۶۶۷ پایان‌نامه و رساله (پارسا) ثبت شده، ۲۹ هزار و ۵۹۲ پارسا (۴۷.۴۲ درصد) برای دانش‌آموختگان زن و ۴۰ هزار و ۷۵ پارسا (۵۲.۵۷ درصد) برای دانش‌آموختگان مرد بوده‌اند.
 
گزارشی از وضعیت ثبت پایان نامه‌ها در ایران داک به تفکیک جنسی، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه

در این دوره، زنان ۲۹ هزار و ۵۹۲ پارسا ثبت کرده‌‎اند که ۸۶.۸۸ درصد آن‌ها، پایان‌نامه و ۱۳.۱۱ درصد آن‌ها، رساله بوده‌اند. مردان نیز ۴۰ هزار و ۷۵ پارسا ثبت کرده‌‎اند که ۲۶.۸۷ درصد آن‌ها، پایان‌نامه و ۷۳.۱۲ درصد آن‌ها، رساله بوده است.

شمار پارسا‌های زنان در گروه‌های آموزشی علوم پایه با چهار هزار و ۵۳۴ مدرک، علوم‌پزشکی با ۷۴۵ مدرک، و هنر با دو هزار و ۲۷۲ مدرک از پارسا‌های مردان بیشتر است. شمار پارسا‌های مردان در دیگر گروه‌های آموزشی از پارسا‌های زنان بیشتر است.
 
گزارشی از وضعیت ثبت پایان نامه‌ها در ایران داک به تفکیک جنسی، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه

شمار پایان‌نامه‌های زنان در گروه آموزشی علوم پایه با سه هزار و ۷۱۲ مدرک، علوم‌پزشکی با ۱۷۷ مدرک، و گروه هنر با دو هزار و ۲۰۱ مدرک از پایان‌نامه‌های مردان بیشتر است. رساله‌های زنان نیز در گروه آموزشی علوم پایه با ۸۲۲ مدرک و علوم‌پزشکی با ۵۶۸ مدرک بیشتر از رساله‌های مردان بوده است.
 
گزارشی از وضعیت ثبت پایان نامه‌ها در ایران داک به تفکیک جنسی، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه

شمار پارسا‌های ثبت شده زنان در وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۲۱۸ مدرک، بیشتر از پارسا‌های ثبت شدة مردان است و شمار پایان‌نامه‌های ثبت شدة زنان در وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۹۶ مدرک، بیشتر از پایان‌نامه‌های ثبت شده مردان است. شمار رساله‌های ثبت شده زنان نیز در دانشگاه آزاد اسلامی با ۵۱۸ مدرک و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۱۲۲ مدرک، بیشتر از رساله‌های ثبت شده مردان است.
 
گزارشی از وضعیت ثبت پایان نامه‌ها در ایران داک به تفکیک جنسی، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛ ریز گزارش آمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در ایرانداک، بر پایه جنسیت دانش‌آموختگان در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۱۱۲۰۱۶۰۹۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین