پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۲۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
مادامی که شرکت‌های حمل و نقل هوایی ترتیبات حمل و نقل هوایی مسافر و بار را فراهم کنند، مکلفند مالیات و عوارض ارائه خدمات حمل و نقل هوایی در ایران را از مسافر یا خریدار خدمت حمل، حسب مورد، مطالبه و وصول ‏کنند.

شعار سال:سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به اینکه قانون مالیات برارزش افزوده مختص عرضه کالا و خدمات در ایران است، لذا مشمول پروازهای خارجی نمی شود.

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل هوایی تاکید کرد: براساس مفاد ماده دو قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران و واردات و صادرات آنها از لحاظ مالیات و عوارض، مشمول مقررات قانون مذبور است. لذا مادامی که شرکت‌های حمل و نقل هوایی ترتیبات حمل و نقل هوایی مسافر و بار را فراهم کنند، مکلفند مالیات و عوارض ارائه خدمات حمل و نقل هوایی در ایران را از مسافر یا خریدار خدمت حمل، حسب مورد، مطالبه و وصول ‏کنند.
 
این سازمان در خصوص نحوه دریافت مالیات برارزش افزوده در پروازهای داخلی نیز اعلام کرد: بلیت صادره پروازهای سیستمی یا چارتری اعم از الکترونیکی یا جلدی در حکم صورتحساب صادره است. لذا درج اجزای تشکیل دهنده بهای بلیت الزامی است، زیرا ماخذ محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، بهای خالص بلیت است و عوارض و تعرفه هایی از قبیل عوارض فرودگاهی، هلال احمر و تعرفه نظارت بر ایمنی مسافر در پروازها که به موجب قانون، مصوبات هیات وزیران و غیره در بلیط از مسافر اخذ می شود، جزو محاسبه مالیات بر ارزش افزوده نیست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  عصر ایران، تاریخ انتشار:  21 بهمن1400، کدخبر: 826617،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین