پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
دادگاه استانبول محاکمه ۱۶ نفر از عوامل جاسوسی برای موساد را به طور رسمی آغاز کرد. دادستان این پرونده برای این افراد به جرم جاسوسی سیاسی و نظامی بیست سال حبس درخواست کرده است.
شعار سال: این افراد که برای ارگان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) جاسوسی می‌کردند پس از یکسال عملیات پیگیری و نظارت نامحسوس از سوی نیرو‌های سازمان اطلاعات ترکیه (میت)، اواخر مهر ماه در چهار استان دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده اند.

دادستان این پرونده برای این افراد به جرم جاسوسی سیاسی و نظامی بیست سال حبس درخواست کرده است.

دستگیر شدگان همگی عرب تبار هستند که زیر نظر آ. ز. مامور منطقه‌ای موساد در آلمان فعالیت می‌کردند.

جمع آوری اطلاعات دانشجویان موفق عرب و ترک فعال در بخش‌های صنایع دفاعی، شناسایی انجمن‌ها و سازمان‌هایی که به اتباع کشور‌های عربی خدمات می‌دهند، تعقیب دانشجویان و اتباع عرب، بویژه فلسطینی‌ها از جمله وظایف این عوامل موساد در ترکیه اعلام شده است.

محاکمه این افراد در حالی صورت می‌گیرد که قرار است اسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی واسط ماه آینده به ترکیه سفر کند.

پیش از این، یک زوج تبعه رژیم صهیونیستی به اتهام عکسبرداری از اقامتگاه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استانبول دستگیر و پس از سه هفته بازداشت، آزاد شدند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۳۵۸۷۰۶، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین