پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
در زمان تصویب طرح باغ ژاپنی ۱۳۰۰ متری در رشت در سال ۱۳۹۸، نظرات مخالف و موافق زیادی مطرح بود. با همه مخالفت ها، گویا طرح اعتباری ۲۵۰ میلیونی در سال ۱۳۹۸ دریافت نمود و آغاز بکار کرد و چند روز پیش هم در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، شاهد افتتاح آن با حضور سفیر ژاپن بودیم. سوال اینجاست که این نوع پروژه‌های شهرداری را باید اولویت یابی مدیریتی با رویکرد یک لا قشنگ بازی قلمداد کرد یا نوعی برند سازی با کمترین هزینه؟
شعار سال: بهمن ماه ۱۳۹۸ در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت در روند بررسی طرح احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت به مناسبت نودمین سال روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، غوغایی بپا شده بود. غوغایی که ریشه در ایام ماضی داشت و حتی پرداختن به این کار را با اصطلاح " ترکمانچای شهرداری با احداث باغ ژاپنی" نامیده بودند.
باغ ژاپنی رشت، پروژه‌ای با مدیریت یک لا قشنگ یا فرصتی برای برند سازی؟

مخالفان می گفتند که احداث یک طرح با توجه به وضعیت مالی شهرداری باید توجیه داشته باشد و نباید به سمت زخمی کردن پروژه ها برویم ، طرح مطالعاتی ارایه شده برای اجرای این کار بعد از شش ماه بررسی، بشدت ابتدایی و غیر اثرگذار است ، رشت پروژه های اولویت دار دیگری نظیر ترمیم ساختمان شهرداری هم دارد که در صورت همکاری در تخصیص اعتبار ، بهتر است بدان ها پرداخته شود ( فاطمه شیرزاد) و .... .
موافقان می گفتند که احداث این طرح نوعی فرصت سازی برای حوزه گردشگری است ( محمد حسن عاقل منش)،هزینه طرح نسبت به فواید آن بسیار کم بوده و با توجه به تامین هزینه از طرف برنامه و بودجه استان، نباید زیاد نگرانی داشت و .... .

برخی هم نوعی دور نگری داشته و معتقد بودند که متقابلاً باید یک اقدام فرهنگی در کشور ژاپن مرتبط با ایران یا شهر رشت و گیلان اجرایی شود (بهراد ذاکری)، باید در کنار اجرای طرح به فکر اقتصادی کردن آن هم باشیم و ..... .

باغ ژاپنی رشت، پروژه‌ای با مدیریت یک لا قشنگ یا فرصتی برای برند سازی؟باغ ژاپنی رشت، پروژه‌ای با مدیریت یک لا قشنگ یا فرصتی برای برند سازی؟باغ ژاپنی رشت، پروژه‌ای با مدیریت یک لا قشنگ یا فرصتی برای برند سازی؟

حال بعد از گذشت دو سال ، شاهد افتتاح این باغ هستیم. سوال اینجاست که برای استفاده از فرصت های گردشگری در باغ ، اقتصادی کردن پروژه ، اجرای پروژه ای متشابه در کشور ژاپن و مواردی همانند چه تدبیری اندیشیده شده است. تدبیری که به راحتی می تواند عامل قضاوت در خصوص حاکمیت مدیریت یک لا قشنگ یا استفاده از فرصت های منجر به برند سازی در مدیریت شهری رشت باشد.


نکته جالب توجه در افتتاح باغ هم صحبت های حاشیه ای جناب سفیر بود . هیرویاسو کوبایاشی با قدر دانی از همراهی اعضای شورا و شهرداری رشت در روند احداث این باغ افزود: باغ ژاپنی بسیار زیباست و این پروژه ترکیبی از باغ ژاپنی و ایرانی است و روح ایرانی در این باغ دیده می‌شود ( یعنی ایرانی ژاپنی است؟). این پروژه نخستین پارک ژاپنی در منطقه بود و یقینا چون پیش از این تجربه‌ای در این زمینه وجود نداشت با مشکلاتی مواجه بودید ( تجربه پارک لاله تهران چی؟) . مهم‌ترین موضوع درباره باغ ژاپنی حفظ و نحوه نگهداری از آن است و از این بابت آمادگی خودمان را اعلام می‌کنیم( آیا شهرداری رشت طرحی دارد؟ آیا سفارت ژاپن پیشنهاد اولیه ای را مطرح کرده است ؟ یا اینکه این عبارات فقط یک تعارف هستند؟).


صحبت های محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز جالب توجه بود. رشت یک شهر توریستی است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این شهر مهیا است و به نمایندگی از مجموعه پارلمان محلی رشت آمادگی خودمان را به منظور پذیرش مشارکت سرمایه گذاران خارجی اعلام می‌کنیم و از سفیر ژاپن به عنوان نماینده این کشور در ایران می‌خواهیم که گروه اقتصادی ژاپن را به منظور مطالعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری رشت با هدف مشارکت در این حوزه به این شهر اعزام کنند. منتظریم آقای واثق کارگرنیا . منتظریم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین