پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
محسن نذیری‌اصل با حکم وزیر خارجه رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شد.

شعار سال:سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ۱۳ دی ماه گفت: وزارت خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی تا روزی که مسببان، عاملان، آمران و مباشران این جنایت بر علیه سردار بزرگ ایران را به پیشگاه عدالت نیاورد، اقدامات خودش را متوقف نخواهد کرد و با قدرت ادامه خواهد داد.
 
کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر نیز در این باره گفته بود، « چهار اقدام در زمینه پرونده قضائی ترور شهید سلیمانی باید انجام شود، البته برخی از این ۴ اقدام انجام شده است. طرح دعوای کیفری در محافل داخل ایران، طرح دعوای حقوقی، طرح دعوای کیفری در محاکم عراق به عنوان کشور محل جرم و پیگیری حقوقی و قضائی در عرصه بین‌المللی این ۴ اقدام هستند.
 
بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده‌اند.
 
تظیری اصل هم‌اکنون دبیر مرجع ملی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در وزارت امور خارجه بوده و پیش از آن نیز به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو فعالیت کرده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 21 بهمن1400، کدخبر: 8057611، www.yjc.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین