پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
برخی دوستان جهت ارزیابی موفقیت جمهوری اسلامی به مقایسه با زمان شاه اکتفا می کنند و با همین رویکرد کتاب هم می نویسند تا هر جور شده جمهوری اسلامی را در کارزار مقایسه با شاه ملعون سربلند بیرون بیاورند حال آنکه پس از کلی صغری و کبری چیدن طرف مقابل در چشمانت نگاه می کند و می پرسد اگر شاه بود به این پیشرفت ها نمی رسیدیم؟!
شعار سال: برخی دوستان جهت ارزیابی موفقیت جمهوری اسلامی به مقایسه با زمان شاه اکتفا می‌کنند و با همین رویکرد کتاب هم می‌نویسند تا هر جور شده جمهوری اسلامی را در کارزار مقایسه با شاه ملعون سربلند بیرون بیاورند حال آنکه پس از کلی صغری و کبری چیدن طرف مقابل در چشمانت نگاه می‌کند و می‌پرسد اگر شاه بود به این پیشرفت‌ها نمی‌رسیدیم؟!

این مدل مباحثه دو اشکال اساسی دارد:
حال و اقتضای مخاطب را لحاظ نمی‌کند. وقتی جامعه مخاطب درگیر تورم بیش از ۴۰ درصد است و نیاز قوت لا یموتش مانند ارز و طلا هر روز نرخ می‌زند و معمولا بالا می‌رود نه تنها درکی از پیشرفت در برد موشک و نانو و.. ندارد (گرچه این مسائل بسیار پر اهمیت است)، و نه درکی از شرایط اقتصادی زمان شاه. اینگونه قیاس‌ها او را به سمت دفاع از دوران سیاه پهلوی سوق می‌دهد تا بتواند حجم مشکلاتش را به رخ توجیه گر بکشد. برای مثال میتوان به افرادی اشاره کرد که شعار رضا شاه روحت شاد سر دادند در صورتی که ظلم آن مردک به دین و ملت اظهر من الشمس است.

انقلاب با هدف بهبود نسبی آمار‌های اقتصادی از زمان شاه صورت نگرفت. انقلاب برای رسیدن به آرمان‌هایی از جمله عدالت و کاهش فاصله طبقاتی، گسترش اسلام در سرتاسر جهان با الگو گیری از ایرانی اسلامی و سربلند، رفع فساد و تبعیض و ... شکل گرفته است و باید نسبت امروز جمهوری اسلامی را با این اهداف سنجید. کما اینکه رهبری هم در تبیین شرایط جمهوری اسلامی به موارد اینچنینی اشاره دارند و در یک نمونه می‌فرمایند: برای اینکه مردم قیام به قسط کنند، جامعه، جامعه‌ی عدالت‌آمیز باشد. خب در این زمینه‌ها ما خیلی باید کار کنیم. عقبیم. خیلی باید تلاش کنیم.

ناصر باغستانی، فعال رسانه‌ای

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال رصد تحلیلهای روز
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین