پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر روز جمعه با حضور احمد محمدی زاده استاندار بوشهر آب شیرین کن یکهزار مترمکعبی جزیره شیف شهرستان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهردر این آیین گفت: آب شیرین کن جزیره شیف با مشارکت بخش خصوصی و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

عبدالحمید حمزه پور افزود: این آب شیرین کن ظرفیت شیرین‌سازی یکهزار مترمکعب آب دریا و انتقال آن به شبکه آبرسانی جزیره شیف را دارد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده این آب شیرین کن می‌تواند آب مورد نیاز ۶هزار و ۵۰۰ خانوار را در جزیره شیف تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای آبگیر و خط انتقال به طول یکهزار متر تا آب شیرین کن، سالن تصفیه و مخازن (RO) به مساحت ۴۰۰ مترمربع، حجم مخازن آب خام ۴۰ مترمکعب، حجم مخازن آب پاک ۲۰ مترمکعب، خط انتقال آب پاک ۱.۲کیلومتر و خط انتقال برق ۲.۵ کیلومتر را از جمله مشخصات فنی آب شیرین کن جزیره شیف عنوان کرد.

حمزه پور افزود: عملیات اجرایی این آب شیرین کن در شهریور ۹۸ آغاز و پس از ۲ سال و پنج ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در کنار این پروژه ۲ پروژه مهم آبرسانی دیگر نیز همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان‌های دشتی و جم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حمزه‌پور با اشاره به افتتاح مخزن ذخیره آب روستای چاووشی دشتی گفت: این پروژه که سه روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد دارای ۵۰۰ مترمکعب ظرفیت و در مدت ۲۴ ماه اجرا شده است.

وی اعتبار اجرای این طرح را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: منبع آب این پروژه خط آبرسانی کوثر و دارای یکهزار و ۲۵۰ متر خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر انارستان جم از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت است که یک شهر و ۲ روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد و با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

حمزه‌پور هدف از اجرای این طرح را افزایش حجم ذخیره آب و تامین پایدار منابع آب برای آبرسانی به شهر انارستان و روستا‌های قلعه باغ و گلستان عنون کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.irna.ir/۸۴۶۴۷۰۱۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین