پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: طرح انتقال آب رود ارس به دشت تبریز تا ۲۰ روز آینده به طور رسمی آغاز می‌شود.
شعار سال: غفارزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح ۱۴۰ کیلومتر طول دارد که ۳۵ کیلومتر آن از ارس تا هرزندات ۹۵ درصد پیشرفت دارد و ۱۰۵ کیلومتر بقیه ۵۱۰ میلیون یورو برآورد هزینه شده که به خاطر تحریم‌ها نتوانسته ایم سرمایه گذار پیدا کنیم، ولی مقرر شده است قرارگاه خاتم الانبیا این طرح را اجرا کند.

وی گفت: ساخت سد و نیروگاه‌های مرزی خداآفرین و قیز قلعه سی را نیز طرف ایرانی شروع کرده و با جلساتی که با طرف آذربایجانی برگزار شده به نتایج خوبی رسیده ایم و امیدواریم به زودی شروع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به کیفیت پایین و آلودگی آب رود مرزی ارس در نتیجه رهاسازی پساب یک شرکت ارمنستانی هم اشاره کرد و گفت: این موضوع به صورت سیاسی و قضایی و از طریق وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

غفارزاده همچنین با اشاره به مشکل کیفیت پایین آب شرب میانه و نارضایتی شهروندان میانه‌ای افزود: تأمین آب میانه از طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو است و برای تأمین آب شرب میانه سد گرمی چای را در حال احداث داریم که خط انتقال آن به طول ۴۵ کیلومتر و تصفیه خانه آن تا ۶ ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی گفت: مشکل اصلی مربوط به خود سد است که برای تکمیل ۳۰ درصد باقیمانده آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تأمین این اعتبار به دنبال مجوز ماده ۵۶ از طریق سازمان برنامه و بودجه و تهاتر نفتی از طریق وزارت نیرو هستیم که در صورت تأمین اعتبار مشکل آب شرب شهرستان میانه تا دو سال آینده حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی وضعیت بارش استان را نیز در ۴ ماه اخیر۱۱۳ میلی متر با ۲۲درصد کاهش نسبت به سال قبل بیان کرد و افزود: امیدمان به ذخایر برفی است که امسال در ارتفاعات ذخیره شده و افزایش ۴۵۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: برای گذر از پیک تنش آبی ۱۴۰۱ نیز در کنار نیاز به همکاری مردم و مصرف بهینه آب ۷ طرح با همکاری شرکت آب و فاضلاب در حال اجرا داریم و باید تا اردیبهشت به اتمام برسد که با اتمام آن‌ها آب تولیدی استان ۷۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایل مغان، تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.ilmoghan.ir/۷۶۴
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین